گلزار نورپنج شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

جامعترین دعاهای ختم قرآن،دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن+ دانلود متن، دعای سجده واجب قرآن وآداب تلاوت قرآن - گلزار نور

سخن دوست :امام حسين (ع) فرمود: پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

ِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


آداب تلاوت قرآن، دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن و دعاهای ختم قرآن و دعای سجده واجب قرآن

قرائت و تلاوت قرآن آثار دنیوی و اخروی بی شماری دارد. قرآن برنامه زندگی و کتاب عمل است و تلاوت آن سرآغازی است برای تفکر و ایمان و وسیله ای است برای عمل کردن به محتوای قرآن. زندگی با قرآن زندگی با خداست و با فضیلت‌ترین عبادت، تلاوت مستمرّ قرآن است.بنابراین یکی از مهمترین وظایف یک مسلمان اهتمام داشتن به یادگیری و عمل کردن به قران است.

بسیاری از عبادات هنگام مریضی، مسافرت یا جهاد در راه خدا از انسان ساقط می‌شود و یا تخفیف پیدا می‌کند. اما خداوند تاکید میفرماید در این موارد نیز سعی کنید تا می‌توانید قرآن بخوانید:

فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَن سَيَكُونُ مِنكُم مَّرْضَى وَآخَرُونَ يَضْرِبُونَ فِي الْأَرْضِ يَبْتَغُونَ مِن فَضْلِ اللَّهِ وَآخَرُونَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ ( مزّمّل، ایه ۲۰٫)

 هر چه از قرآن ميسر مى‏شود بخوانيد [خدا] مى‏داند كه بزودی گروهی از شما بیمار می‌شوند، و گروهی دیگر برای بدست آوردن فضل الهی (کسب روزی) به سفر می‌روند، و گروهی دیگر در راه خدا جهاد می‌کنند (و از تلاوت قرآن باز می‌مانند)، پس به اندازه‌ای که ممکن است از آن تلاوت کنید.

پیغمبر اکرم(ص) فرمودند بهترین شما مردم، کسی است که قرآن را یاد بگیرد و یاد بدهد. امام صادق(ع) نیز فرمودند : سزاوار نیست که مؤمن بمیرد، و قبل از آن، قرآن را یاد نگرفته باشد.

 قرآن برای ما نازل شده است، اگرآن را نخوانیم و نفهمیم، چه فایده ای از زندگی می بریم؟

در روایات بسیاری ذکر شده که حتی نگاه کردن به قرآن  هم عبادت است و این ویژگی  در امور دیگری مثل نگاه کردن به صورت عالم، خانه کعبه، امیر المومنین علیه السلام  و نظر محبت آمیز به والدین نیز صدق می کند.

در روایات متعددی وارد شده است که: قرآن، ظاهری دارد و باطنی، و باطن آن هم باطنی دارد، تا هفت باطن یا تا هفتاد باطن.  [المیزان فى تفسیر القرآن، ج ۱، ص ۷؛ جواهر الکلام، ج ۹، ص ۲۹۵.] وجود این بطون مختلف نشاندهنده آن  است که حقایق و معارف قرآن مراتب مختلفی دارد.از اینرو همین ویژگی باعث شده تا هر کس به نسبت فهم و درک خود از قرآن بهره مند گردد، لذا بی سوادان یا کم سوادان نیز به نوبه خود از فیض حضور در محضر کتاب آسمانی بهره مند می شوند.

در حدیثی از امام باقر (عَلیه السَلام) به نقل از رسول گرامی خدا (صَلى الله عَلیه وَ آله) درخصوص کمترین مقدار قرائت روزانه  استفاده می شود که اگر مسلمانی بخواهد از غافلان و بی خبران نباشد بایستی روزانه حداقل ده آیه از قرآن بخواند.

البته  مقدار فوق الذکر شامل قرائت  آیات  درنماز نمی گردد، زیرا خواندن آن بر هر مسلمان مکلفی واجب است.

در ادامه  همین آمده است، کسی که هر روز پنجاه آیه قرآن تلاوت کند در زمره کسانی است که همیشه به یاد خدا هستند.( کلینی، اصول کافی، ج۲، ص۶۱۲.)امام صادق ع فرمودند: قرآن، پیمان خدا بر خلق است. پس سزاوار است که هر مسلمان به پیمانش بنگرد و هر روز [حداقل] پنجاه آیه بخواند. ( کلینی، اصول کافی، ج۲، ص۶۰۹٫)

آداب تلاوت قرآن

در هنگام تلاوت قرآن، با طهارت و با وضو باشیم. اگربخواهیم جایی از بدن خود، مثلاً دستمان، را به نوشته های قرآن برسانیم، بر ما واجب است که با طهارت و با وضو باشیم. مسّ نمودن خطّ قرآن، یعنی رساندن جایی از بدن به خطّ قرآن برای کسی که وضو ندارد، حرام است.

پیش از خواندن آیات قرآن، دهان خویش را مسواک بزنیم و خود را خوشبو نماییم.

برای قرائت ،با نیّت خالص و زمان  ومکان مناسب رادرنظر بگیریم.

بهتر است هنگام خواندن قرآن رو به قبله باشیم.

هنگامی که قرآن را تلاوت می کنیم، بدنمان پوشیده باشد.

احترام گذاشتن به قرآن هنگام قرائت قرآن و مواقع دیگر، بر ما لازم و واجب است. شایسته است که قرآن کریم را پیش از باز کردن و خواندن و پس از بستن آن ببوسیم و به پیشانی بگذاریم.

 سعی کنیم هنگام خواندن قرآن، به صورتِ دو زانو و اگر نمی توانیم، به صورتِ چهار زانو بنشینیم و حتی المقدور به چیزی یا به جایی تکیه ندهیم.

شایسته است ثواب قرائت قرآن خود را به پیشگاه پیامبران، امامان علیهم السلام، شهیدان و امواتِ اهل ایمان هدیه و تقدیم داشته  و محفل قرآنی را با فرستادن «صلوات» به پایان برسانیم. اهدای ثواب ختم به معصومان(ع) باعث محشور شدن با آنان در قیامت است. (جامع احادیث الشّیعه، ج ۱۵، ص ۱۶۱ و ۱۶۲٫)

در حدیثى از امام صادق (ع) مى‏خوانیم که فرمود: بر تو واجب است که در نماز و غیر نماز در برابر شنیدن قرآن سکوت و استماع کنى و هنگامى که نزد تو قرآن خوانده شود، لازم است سکوت کردن و گوش فرا دادن. (تفسیر برهان، ج ۲، ص ۵۷٫)

امر به سکوت به هنگام قرائت قرآن در مجلس قرآن به خاطر این است که انسان به آیات قرآن توجه پیدا کند.( تفسیر نمونه، ج ‏۷، ص ۷۱.) در مطلوبیت سکوت به هنگام قرائت قرآن، فرقی بین پخش زنده و پخش غیر زنده نیست.

امام صادق فرموده است:” در موقع خواندنِ قرآن، هم بخوان و هم به نوشته بنگر که آن با ارزش تر است و نگاه به نوشته قرآن، عبادت است”. پس حتی اگر حافظ قرآن هم باشیم از رو خواندن قرآن درالویت قرار دارد.

برای قرائت قرآن، بر خدا توکل نماییم و از او یاری بخواهیم که ما را در این کار خیر موفق بدارد، زیرا خواندن قران خودش از عنایات و توفیقات الاهی و با تأییدات آسمانی است که نصیب هر کس نمی شود.

 همچنین توسل و شفاعت نیز بسیار مؤثر است. با متوسل شدن به معصومان علیهم السلام و به ویژه پیامبر حبیب الله ص و حضرت امیر مؤمنان و حضرت فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین و امام زمان علیهم السلام از آنان بخواهیم که ما را در امر تلاوت قرآن پایدار و درفهم و درک آن  یاریمان فرمایند.

  قبل از تلاوت قرآن، صلوات فرستادن وخواندن دعاهای قبل از شروع و بعد از تلاوت و هنگام ختم قرآن.

پیش از خواندن آیات قرآن، کلمات استعاذه یعنی:  أَعوذُ بِاللّه ِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم: من از شیطان رانده شده، به خدا پناه می برم و بعد آیه «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ» را بخوانیم.

قرآن را به صورت ترتیل و شمرده شمرده و با درنگ کردن بر محلهای وقف در آیات بخوانیم. صحت قرائت قرآن و ترتیل امری است که باید به آن توجه و کوشش نمود، اگر قرائتمان اشکال دارد باید حتما نزد یک معلم قرآن و یا راههای آموزشی دیگر تعلیم ببینیم تا اشکالات رو خوانی و تجویدی مان برطرف شود. کسی که  قرآن را غلط بخواند، زیر و زبر را جابجا بخواند، تشدیدها را نخواند و حتی کلمه‌ای را جا بگذارد، این بی احترامی به قرآن است. این طور قرآن خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه قول سعدی، شاعر نکته پرداز فارسی مصداق پیدا می‌کند:

گر تو قرآن بدین نمط خوانی   ببری رونق مسلمانی!

 بنابراین باید همّت کرد با صرف مقداری وقت و به اندازه توان، این ادب از آداب تلاوت قرآن را نیز رعایت کرد.

قرآن را با لحن و لهجه عربی بخوانیم. عربی خواندن قرآن دارای مراحلی مثل صحیح خواندن قرآن، قواعد علم تجوید و با لحن‌ها عربی خواندن است.  این سخن پیشوایان اسلام از جمله رسول بزرگوار اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) است که فرمود: اقرؤا القرآن بالحان العرب و اصواتها و ایاکم و لحون اهل الفسق و اهل الکبائر؛ [کلینی، اصول کافی، ج۲، ص۶۱۴.]قرآن را با لحن‌ها و آوازهای عرب بخوانید و از لحن‌های فاسقان و گناهکارانی که گناه کبیره انجام می‌دهند بپرهیزید

 امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: اعرب القرآن فانه عربی؛ [کلینی،  اصول کافی، ج۲، ص۶۱۵.]

          قرآن را (فصیح و با لحن) عربی بخوانید، زیرا قرآن به زبان عربی است.

در روایات سفارش به قرائت قرآن با صدای حزین و غمگین شده است؛ همان‌طور که در قرآن کریم می‌خوانیم: «إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ وَ ما هُوَ بِالْهَزْلِ»یعنی: [که‏] در حقیقت، قرآن گفتارى قاطع و روشنگر است؛ و آن شوخى نیست.( طارق، ۱۳ و ۱۴٫) زیرا قرآن کریم، کتاب جدّیت است و شوخى بر نمی‌دارد و یادآور مسئولیت خطیر انسانى و هشدار دهنده عاقبت بد زندگى بر اساس افکار غلط و روحیّات فاسد، می‌باشد و پیوسته حقایق زندگى دنیا و آخرت را به ما گوشزد می‌نمایند، از این‌رو فضاى نزول قرآن با حزن آمیخته است.

در حین تلاوت، حضور قلب داشتن، به تصوّر درآوردن معانی، مفاهیم، تدبّرو تفکر نمودن در معانی، خشوع، خضوع و نرم شدن دل، تأثرو اندوه و ترس در باطن، تعظیم داشتن مقام ربّ جلیل و درنظر داشتن عظمت شأن حق تعالی،  نظر و تامّل در اشاره ها، لذت بردن از لطایف و فرمانبرداری از امر و نهی، عبرت گرفتن از حکایت ها و مَثَل ها، بهره یابی و پند گرفتن از نصایح و اندرزهای قرآن، از بزرگ ترین عبادات می باشد. توجه به معانی و مفاهیم قرآن، باعث روشن شدن قلب و روح انسان و کسب معرفت در حین تلاوت قرآن می شود.

هنگام قرائت قرآن، هر گاه به آیات مربوط به «بهشت» رسیدیم، شادمان شویم و رفتن به بهشت را از خدا بخواهیم و هر گاه به آیات مربوط به «جهنم» رسیدیم، غمگین شویم و به خدا پناه بریم.

هنگام قرائت قرآن، اگر به نام مبارک پیامبر اکرم ص برسیم ، صلوات بفرستیم. و پیش یا پس از خواندن هر یک از سوره های «ضُحی» تا «ناس»، یعنی هر کدام از سوره های نود و سوم تا صد و چهار دهم قرآن، تکبیر (اَللهُ أَکبَر) بگوییم.

آداب ظاهرى بعد از تلاوت قرآن،  گفتن صدق الله العلى العظیم، دعا و احترام به قرآن از نظر جمع کردن است. در محافل و مجالس قرآنی، هرگاه فردی از قاریان محترم به خواندن دعاهای ختم پرداخت، سزاواراست که شنوندگان در پایان هر بخشی از ادعیّه، «آمین» یا «الهی آمین» بگویند.

 باید قرآن را  پاک و پاکیزه نگه داریم و آن را در جلد و جای مناسب قرار دهیم و در کنار و حاشیه صفحات آن چیزی ننویسیم.

پس از تلاوت آیات یا سوره ها و یا جزءهای قرآن، خدای را سپاس گوییم و شکر او را به جای آوریم تا توفیقات ما را در این راه افزون تر کند.

کسی که قران را بخوبی فراگرفته باشد، شایسته است  به تعلیم و تربیت قاری قرآن بپردازد زیرا تعلیم و تربیتِ حتی یک قاری قرآن، بسیار مهم و با ارزش و دارای ثوابِ فراوان است و خرسندی خدای متعال و ائمه معصوم علیهم السلام  و به ویژه امام زمان  عج را به همراه دارد.

هدف و وظیفه ما عمل کردن به قرآن باشد، یعنی علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات، باید نسبت به انجام مستحبات و ترک مکروهات نیز اهتمام داشته باشیم.

برای دستیابی به مطالب ذیل روی لینک کلیک فرمائید:

ترتیل کلّ قرآن کریم به تفکیک جزء با صدای پنج قاری ممتاز

ترتیل کلّ سوره های قرآن  با صدای استاد منشاوی و تکرار کودک

دانلود قرآن به تفکیک صفحه به صفحه استاد منشاوی

متن وترجمه جدولی قرآن کریم بر حسب سوره: خودآموز آسان آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن کریم

جامعترین دعاهای ختم قرآن+دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن + دعای سجده واجب قرآن+آداب تلاوت قرآن

فایل پی دی اف دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن، دعاهای ختم قرآن و دعای سجده واجبه قرآن

دعاهای پیش از تلاوت قرآن

دعای اول

بر اساس فرموده پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم زیبنده است که قبل از تلاوت قرآن کریم، این دعا خوانده شود:

أَللهُمَّ بِالحَقِّ أَنْزَلْتَهُ وَ بِالحَقِّ نَزَلَ، أَللهُمَّ عَظِّمْ رَغْبَتی فیهِ وَاجْعَلْهُ نُوراً لِبَصَری وَ شِفاءً لِصَدْری و ذَهاباً لِهَمِّی وَ غَمّی وَ حُزْنی اللهمَّ زَیِّنْ بِهِ لِسانی وَ جَمِّلْ بِه وَجْهی وَ قَوِّ بِهِ جَسَدی وَ ثَقِّلْ بِهِ میزانی وَارْزُقْنی تِلاوَتَهُ عَلی طاعَتِکَ آناءَ اللّیلِ وَ أَطْرافَ النَّهارِ، وَاحْشُرْنی مَعَ النَّبِیِّ محمّدٍ وَ آلِهِ الأَخْیارِ.

( سرّالبیان فی علم القرآن، سرهنگ حسن بیگلری، ص ۲۳۶ و ۲۳۷٫)

 بارخدایا! قرآن را به حق نازل کردی و به درستی هم نازل شده، بارالها! میل و رغبت مرا به قرآن، بزرگ گردان و آن را روشنایی دیده و شفای دل و بَرَنده غم، غصّه و اندوهم قرار ده. خداوندا! زبانم را به خواندن قرآن زینت ده و چهره ام را به سبب آن نیکوئی بخش و پیکرم را به پیروی آن نیرومند فرما و میزان عملم را به تبعیّت آن سنگین گردان و خواندن قرآن را شب و روز با توفیق فرمانبرداری روزی ام فرما و مرا با پیغمبرت، حضرت محمدصلی الله علیه وآله وسلم و آل برگزیده اش محشور گردان.

دعای دوم

امام صادق علیه السلام هرگاه قرآن را به دست می گرفت، قبل از گشودن و تلاوت آن، چنین دعا می کرد:

أَللهُمَّ اِنّی أَشْهَدُ أَنَّ هذا کِتابُکَ المُنَزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلی رَسولِکَ محمّد بن عبدالله، وَ کَلامُکَ النَّاطِقُ عَلی لِسانِ نَبِیِّکَ، جَعَلْتَهُ هادِیاً مِنْکَ اِلی خَلْقِکَ وَ حَبْلاً مُتَّصِلاً فیما بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبادِکَ. أَللهمَّ إِنّی نَشَرْتُ عَهْدَکَ وَ کِتابَکَ، اللهمَّ فَاجْعَلْ نَظَری فیهِ عِبادَةً، وَ قِرائَتی فِیهِ فِکْراً، وَ فِکْری فیهِ اعْتِباراً، وَاجْعَلْنی مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَیانِ مَواعِظِکَ فیهِ وَاجْتَنَبَ مَعاصیکَ، وَ لا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرائَتی عَلی سَمْعی، وَ لا تَجْعَلْ عَلی بَصَریی غِشاوَةً، وَ لا تَجْعَلْ قِرائَتی قِرائَةً لا تَدَبُّرَ فیها، بَلِ اجْعَلْنی أتَدَبَّرُ آیاتِهِ وَ أَحْکامَهُ، آخِذاً بِشَرائِعِ دینِکَ، وَ لا تَجْعَلْ نَظَری فیهِ غَفْلَةً وَ لا قِرائَتی هَذَراً، إِنَّکَ أَنْتَ الرَّؤُوفُ الرَّحیمُ.

( بحارالانوار، علاّمه مجلسی، ج ۹۲، ص ۲۰۷٫)

خدایا! همانا من گواهی می دهم به اینکه این، همان کتابی است که از جانب تو بر پیغمبرت، حضرت محمّد بن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم نازل شده و (گواهی می دهم که) سخنِ گویای تو بوده که بر زبان پیغمبرت جاری شده، تو قرآن را از جانب خود رهنمونی برای خلق و ریسمانی متّصل میان خود و بندگانت قرار داده ای.

خدایا! من گشودم فرمان و کتابت را، اینک خداوندا! نگاه مرا در قرآن، عبادت و خواندنم را، با اندیشه و تفکّرم را در آن، سبب عبرت قرار بده. و مرا جزو کسانی قرار بده که از بیان اندرزهای تو در قرآن، پند گرفته و از نافرمانی هایت، دوری جسته اند. (خدایا!) هنگام تلاوت و خواندنم، برگوشم مُهر مزن و بر دیدگانم پرده مگذار و قرائتم را خواندنی که در آن اندیشه نباشد، مگردان؛ بلکه مرا توفیق عنایت فرما تا در آیات و دستورات قرآن بیندیشم و به احکام و مقرّرات دینت، پایبند و عامل باشم. و (همچنین از تو درخواست می کنم که) نگاه مرا در این کتاب، مایه غفلت و خواندنم را، بیهوده قرار ندهی؛ زیرا به درستی که تو مهربان و بخشایشگر هستی.

دعاهای بعد از تلاوت قرآن

یکی دیگر از جاهایی که دعا مؤثر و به اجابت نزدیک است، بعد از قرائت قرآن می‌باشد، چه بصورت فردی باشد و چه جمعی. چنانچه بطور جمعی به تلاوت قرآن باشد ، اولویت قرائت قرآن درمساجد است  ونیز جلسات قرآنی  که محل اجتماع افراد صالح و متدین است، دراین شرایط اگر دعا و درخواست به صورت دسته جمعی باشد، امکان اجابت آن بیشتر است. به همین جهت معمولادر پایان جلسات قرآن دعاهای پایانی آن تلاوت می گردد. افراد شنونده و حاضر در محافل قرآنی نیز با همآوایی آمین یا الهی امین بگویند وهمچنین صلوات قرآنی را بیان نمایند: أَللهمَّ، صَلِّ وَ سَلِّمْ، وَ زِدْ وَ بارِکْ، عَلی رَسُولِ اللهِ، وَ آلِهِ الأَطْهار.

 در هنگام به پایان رساندن هر سوره یا حزب و جزئی، می توان دعاهای بعد از تلاوت و یا دعاهای ختم قرآن را زمزمه نمود.

دعای اول

حذیفه یکی از یاران رسول خدا (ص) می گوید: با پیامبر اسلام (ص) نماز می خواندیم، پس سوره بقره را آغاز نمودند. هنگامی که از قرائت آن فراغت یافتند همان دعایی را که در ختم قرآن می خواندند شروع به خواندن نمودند. متن دعا چنین است:

اللّهُمَّ ارحَمنی بِالقُرآنِ، وَ اجعَلهُ لی اِماماً وَ نُوراً وَ هُدیً وَ رَحمَةً. اَللهُمَّ ذَکِّرنی مِنهُ ما نَسیتُ، وَ عَلِّمنی مِنهُ ما جَهِلتُ، وَ ارزُقنی تِلاوَتَهُ آناءَ اللَّیلِ وَ النَّهارِ، وَاجعَلهُ حُجَّةً لی یا رَبَّ العالَمین.

(قرآن و آداب تلاوت آن، مولی محسن فیض کاشانی، ترجمه دکتر اسدالله ناصح، ص ۴۳ و ۴۴٫)

پروردگارا؛ به برکت قرآن بر من ببخشای، و قرآن را پیشوا و مایه نور و هدایت و بخشایش من قرار ده، خداوندا؛ آنچه را که از آن فراموش کردم به خاطرم بیاور، و آنچه را که از آن نمی دانم به من بیاموز و تلاوتش را در ساعات شب و در آغاز و انجام روز نصیبم کن و آن را، ای پروردگار جهانیان، دلیل و راهنمای من قرار ده.

دعای دوم

امیرمؤمنان امام علی علیه السلام همواره بعد از پایان تلاوت، چنین دعا می نمود:

أَللهمَّ اشْرَحْ بِالقرآنِ صَدری، وَاستَعْمِلْ بِالقرآنِ بَدَنی ، وَ نَوِّر بالقرآنِ بَصَری، وَ أَطْلِقْ بالقرآنِ لِسانی ، وَ أَعِنّی عَلَیهِ ما أَبْقَیتَنی ، فَانَّهُ لاحَولَ وَ لا قُوَّةَ الاَّ بِکَ.

( بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۲۰۹٫)

دعاهای ختم قرآن

ختم قرآن» به معنای خواندن یک دوره کامل قرآن است ولی در هنگام به پایان رساندن هر سوره یا حزب و جزئی، می‌توان «دعاهای ختم قرآن» را خواند.

با ختم قرآن دریچه‌هایی از توفیقات الهی به سوی انسان باز می‌شود که باید از این موقعیت استفاده کرد و با دعا به درگاه خداوند خواستار تداوم این توفیقات شد. در واقع باید با دعا از خرمن معارف قرآن خوشه چینی کرد و خواستار موفقیت بیشتری در کسب معارف قرآن شد.

درختم قرآن علاوه بر دو دعای فوق الذکر بعداز تلاوت قرآن، می توان از دعاهای ذیل نیز استفاده نمود:

دعای اول

امام صادق علیه السلام به هنگام ختم قرآن عرضه می داشت:

أللهمَّ انّی قَدْ قَرَأْتُ ماقَضَیتَ مِنْ کِتابِکَ الَّذی أَنْزَلْتَهُ عَلی نَبِیِّکَ الصّادِقِ صلی الله علیه وآله وسلم، فَلَکَ الحمدُ رَبَّنا، اللهمَّ اجْعَلْنی مِمَّنْ یُحِلُّ حَلالَهُ وَ یُحَرِّمُ حَرامَهُ وَ یُؤْمِنُ بِمُحْکْمِهِ وَ مُتَشابِهِه، وَاجْعَلْهُ لی اُنْساً فی قَبْری وَ اُنساً فی حَشْری ، وَاجْعَلْنی مِمَّنْ تُرْقیهِ بِکُلِّ آیَةٍ قَرَأَها دَرَجَةً فی أَعْلی عِلِّیینَ، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.

(بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۲۰۷٫)

خدایا! همانا من آنچه را که از کتابت بیان نموده ای، تلاوت کردم؛ همان کتابی که بر پیامبر راستگویت فرو فرستادی. پروردگارا! سپاس و ستایش، سزاوار توست. خداوندا! مرا جزو گروهی قرار بده که حلال قرآن را، حلال و حرامش را، حرام شمرده و به محکم و متشابه آن، معتقد هستند. و قرآن را در گورم و هنگام حشر و زنده شدنم، انیس و مونسم ساز، و نیز مرا جزو کسانی قرار بده که به سبب تلاوت هر آیه ای، آنها را به والاترین مقامات (بهشتی) می رسانی و بر درجه آنان می افزایی. به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان!

دعای دوم

عاصم يكي از قرّاء سبعه از « رزين جُبَيش» نقل مي كندكه قرآن كريم را در مسجد كوفه از اوّل تا آخر براي اميرالمؤمنين علي عليه السّلام قرائت كردم، حضرت پس از تمام شدن آن به من فرمود: اي زرين! هنگامي كه قرآن کريم را ختم كردي اين دعا را بخوان: زيرا حبيب من رسول خدا صلّي الله عليه و آله دستور داد، هنگام ختم قرآن کريم، خدا را اين گونه ندا كنم:

اَللّهمَّ إنّي اَسئلُكَ اِخْباتَ المُخبتينَ، وَ اِخلاصَ المُوقنينَ، وَ مُرافَقَة الابرارِ، وَ اِستحقاقَ حقائقِ الايمانِ، وَ الغَنيمَةَ مِن كُلّ بِرّ، وَ السَّلامَةَ مِن كُلِ اِثمٍ وَ وُجُوبَ رَحمَتِكَ، وَ عَزائمَ مَغفَرَتِكَ، وَ الفُوزَ بِالجَنَّة وَ النَّجاةَ مِنَ النّارِ.

پروردگارا ! از تو فروتني خاشعين و اخلاص اهل يقين را مي خواهم، دوستي و رفاقت خوبان، و رسيدن به حقايق ايمان را مي طلبم. غنيمت بردن از هر كار نيكي و پيراستگي از هر گناه را، فرود آمدن رحمتت را، آمرزش گناهان را، دستيابي به بهشت و نجات از آتش جهنّم را از تو درخواست دارم.» ( مجلسي، بحارالانوار،ج ۸۹، ص ۲۰۶ و ۲۰۷٫)

دعای سوم

یکی از دعاهای جامع و کامل ختم قرآن، دعایی است که از سید الساجدین امام زین العابدین (علیه‌السّلام) رسیده است که در آن بیشتر با استفاده از خود قرآن، ویژگی‌هایی را برای قرآن مجید بیان فرموده‌اند.

این دعا از جهت محتوا و مضامین، به بررسی اسامی و اوصاف قرآن و عمده‌ترین درخواست‌های بندگان برای عمل به احکام الهی و رعایت حق آن و همچنین عمده‌ترین مشخصه‌های همراهی و سلوک در طریق پیامبر و اهل بیت علیهم السلام  در جهت بهره‌گیری از قرآن می‌پردازد. مهم‌ترین درخواست‌های بندگان از پیشگاه الهی، توفیق تمسک به قرآن از طریق تلاوت و تدبّر و ختم قرآن و درخواست دوری از گناهان و درخواست حسن خلق و وسعت رزق و همچنین شفاعت قرآن به‌خصوص در سکرات موت و حالات خوفناک برزخ و قیامت می‌باشد.

 کسانی که مایل هستند می‌توانند به لینک ذیل از صحیفه سجادیه سایت گلزارنور ، دعای چهل و دوم مراجعه نمایند.

دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه: دعا هنگام ختم قرآن باترجمه+ دانلود صوت و متن

 همچنین می توانید یکی از دعاهای ختم قرآن ذیل را انتخاب فرمائید:

دعای چهارم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اَللّهُمَّ رَبَّنا يا رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنّا، اِنَّکَ اَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ، وَتُبْ عَلَيْنآ اِنَّکَ اَنْتَ التَّوّابُ الرَّحيمُ، وَاهْدِنا اِلَي الْحَقِّ وَ اِلي طَريقٍ مُسْتَقيمٍ، بِبَرَکَةِ خَتْمِ الْقُرْانِ الْعَظيمِ، وَاعْفُ عَنّا يا کَريمُ، وَ اغْفِرْلَنا ذُنُوبَنا بِفَضْلِکَ وَ جُودِکَ وَ کَرَمِکَ يا اَکْرَمَ الْاَکْرَمينَ، وَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، اَللّهُمَّ بَلِّغْ وَ اَوْصِلْ ثَوابَ ما قَرَاْناهُ بَعْدَ الْقَبُولٍ مِنّآ اِلي رَوْضَةِ نَبِيِّنا وَ شَفيعِنا مُحَمَّدٍ صَلَّي الله عَلَيْهِ وَ الِهِ وَ سَلَّمَ، وَ اِلي رِياضِ جَميع اَنْبيآئِکَ وَ رُسُلِکَ وَ اَوْلِيآئِکَ، وَ عُلَمآئِکَ وَ صُلَحآئِکَ، وَ اَهْلِ طاعَتِکَ اَجْمَعينَ، اَللّهُمَّ انْصُرِ الْاِسْلامَ وَ الْمُسْلِمينَ، وَ انْصُرِ مَنْ نَصَرَ الدّينَ، وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَ الْمُسْلِمينَ، وَ انْصُرِ جُيُوشَ الْمُسْلِمينَ، وَ عَساکِرَ الْمُوَحِّدينَ، وَ اکْتُبْ الصِّحَةَ وَ السَّلامَةَ وَ الْعافِيَةَ عَلَيْنا، وَ عَلَي الْحُجّاجِ وَ الْغُزاةِ وَ الْمُسافِرينَ وَ الْمُقيِمينَ وَ الْحاضِرينَ وَ الْغآئِبينَ، في بَرِّکَ وَ بَحْرِکَ، مِنْ اُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ الِهِ اَجْمَعينَ، وَ سَلامٌ عَلَي الْمُرْسَلينَ، وَ الْحَمْدَ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمينَ.

(فروغ قرآن، ص ۲۶۷ – ۲۶۳٫)

دعای پنجم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اللَّهُمَّ ارْحَمْنِیْ بِالْقُرآنِ وَاجْعَلْهُ لِی إِمَاماً وَنُوراً وَهُدًى وَرَحْمَهً اللَّهُمَّ ذَکِّرْنِی مِنْهُ مَا أُنْسِیتُ وَعَلِّمْنِی مِنْهُ مَا جَهِلْتُ وَارْزُقْنِی تِلاَوَتَهُ آنَاءَ اللَّیْلِ وَأَطْرَافَ النَّهارِ وَاجْعَلْهُ لِی حُجَّهً یَا رَبَّ الْعَالَمِیْنَ * اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِی دِینِی الَّذِی هُوَ عِصْمَهُ أَمْرِی، وَأَصْلِحْ لِی دُنْیَایَ الَّتِی فِیهَا مَعَاشِی، وَأَصْلِحْ لِی آخِرَتِی الَّتِی فِیْهَا مَعَادِیْ، وَاجْعَلْ الْحَیَاهَ زِیَادَهً لِی فِی کُلِّ خَیْرٍ، وَاجْعَلْ الْمَوْتَ رَاحَهً لِی مِنْ کُلِّ شَرٍّ * اللَّهُمَّ اجْعَلْ خَیْرَ عُمْرِی آخِرَهُ وَخَیْرَ عَمَلِی خَوَاتِمَهُ وَخَیْرَ أَیَّامِی یَوْمَ أَلْقَاکَ فِیْهِ * اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ عِیشَهً هَنِیَّهً وَمِیتَهً سَوِیَّهً وَمَرَدًّا غَیْرَ مُخْزٍ وَلاَ فَاضِحٍ * اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ الْمَسْأَلَهِ وَخَیْرَ الدُّعَاءِ وَخَیْرَ النَّجَاحِ وَخَیْرَ الْعِلْمِ وَخَیْرَ الْعَمَلِ وَخَیْرَ الثَّوَابِ وَخَیْرَ الْحَیَاهِ وَخَیْرَ الْمَمَاتِ وَثَبِّتْنِی وَثَقِّلْ مَوَازِینِی وَحَقِّقْ إِیمَانِی وَارْفَعْ دَرَجَتِی وَتَقَبَّلْ صَلاتِی وَاغْفِرْ خَطِیئَتِی، وَأَسْأَلُکَ الْعُلَى مِنَ الْجَنَّهِ * اللَّهُمَّ إنِّی أسْألُکَ مُوجِبَاتِ رَحْمَتِکَ، وَعَزَائِمَ مَغْفِرَتِکَ، والسَّلامَهَ مِنْ کُلِّ إثْمٍ، والغَنِیمَهَ مِنْ کُلِّ بِرٍّ، والفَوْزَ بالجَنَّهِ، والنَّجَاهَ مِنَ النَّارِ* اللَّهُمَّ أَحْسِنْ عَاقِبَتَنَا فِى الأُمُورِ کُلِّهَا وَأَجِرْنَا مِنْ خِزْىِ الدُّنْیَا وَعَذَابِ الآخِرَهِ * اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا تَحُولُ بِهِ بَیْنَنَا وَبَیْنَ مَعَاصِیَتِکَ، وَمِنْ طَاعَتِکَ مَا تُبَلِّغُنَا بِهِ جَنَّتَکَ، وَمِنَ الْیَقِینِ مَا تُهَوِّنُ بِهِ عَلَیْنَا مَصَائِبَ الدُّنْیَا، وَمَتِّعْنَا بأسْمَاعِنا، وَأَبْصَارِنَا، وقُوَّتِنَا مَا أحْیَیْتَنَا، وَاجْعَلْهُ الوارثَ مِنَّا، وَاجْعَلْ ثَأرَنَا عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا، وَانْصُرْنَا عَلَى مَنْ عَادَانَا، وَلاَ تَجْعَلْ مُصیبَتَنَا فِی دِینِنَا، وَلاَ تَجْعَلِ الدُّنْیَا أَکْبَرَ هَمِّنَا، وَلاَ مَبْلَغَ عِلْمِنَا، وَلاَ تُسَلِّطْ عَلَیْنَا مَنْ لاَ یَرْحَمُنَا * اللَّهُمَّ لاَ تَدَعْ لَنَا ذَنْبًا إِلاَّ غَفَرْتَهُ وَلاَ هَمًّا إِلاَّ فَرَّجْتَهُ ولاَ دَیْناً إلاَّ قَضَیْتَهُ وَلاَ حَاجَهً مِنْ حَوَائِجِ الدُّنْیَا وَالآخِرَهِ إلاَّ قَضَیْتَهَا یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ * رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَهً، وَفِی الآخِرَهِ حَسَنَهً، وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ وَصَلَّى اللّهَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ.

دعای ششم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

صَدَقَ اللهُ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ وَ صَدَقَ رَسُولُهُ النَّبِیُّ الْاَمِینُ الْکَرِیمُ وَ نَحْنُ عَلی ذَالِکَ

مِنَ لشَّاهِدِینَ وَلشَّاکِرینَ وَ لْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ لْعَالَمِینَ رَبَّـنَا تَقَـبَّلْ مِنَّـآ اِنَّـکَ اَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ

وَا هْـدِ نَا اِلَلْحَقِّ وَ اِلی طَرِیقِ مُّسْتَقِیمْ بِبَرَکَتِ خَتْمِ الْقُرْآنِ لْعَظِیمُ وَاعْفُ عَنَّا یَا کَرَیمُ

وَاغْـفِرْلَـنَا ذُنُوبَـنَا بِفَضْـلِکَ وَ جُودِکَ وَ کَرَمِکَ یَا اَکْرَمَ لْاَ کْرَمِینَ وَ یَا اَرْحَمَ لرَّاحِمِینَ

اَللَّهُمَّ نَوِّرْ قُلُو بَنَا بِالْقُرْآنِ وَ زَیِّنْ اَخْلا قَنَا بِا لْقُرْآنِ وَ نَجِّنَا مِنَ لنَّارِ بِالْقُرْآنِ

وَ اَدْخِلْنَا فِی لْجَنَّتِ بِالْقُرْ آنِ اَللَّـهُمَّ عَجِّلْ فِی فَرَجِ مَوْلا نَاصَـاحِبَ لْعَـصْرِ وَ لـزَّمَـانِ بِـالْقُرْآنِ

اَللَّـهُم مَّشْـفِ مَرْضَـا نـَا بِـالْـقُـرْآنِ وَ الـرْحَمْ مَوْ تَا نَـا بِا لْقُرْآنِ وَ سَلِّمْ مُسَافِرِ ینَنَا بِالْقُرْآنِ

اَللَّهُمَّ جْعَلِ الْقُرْآنَ لْنَا فِی لدُّ نْیَا قَرِینَا وَ فِـی لْـقَبْـرِ مُو نِـساً وَ اَنِیـساً

وَ فِـی لْقِـیَامَتِ شَافِـعاً وَ شَفِیـعاً وَ اِلَلْـخَیْـرَاتِ کُـلِّـهَا دَلِیـلا اَللَّـهُمَّ فْـتَحْ لَنَا بَا لْخَیْرِ،

وَاخْتِمْ لَنَا بِالْخَیْرِ ، وَاجْعَلْ عَوَاقِبَ اُمُورِنَا وَ اُمُورِالْمُؤْمِنِینَ لْحَاضِرِینَ خَیْراً

* بِحَقِّ سُورَه لْمُبَارَ کَهِ الْفَاتِحَه مَعَ الصَّلَوَاتْ*

سوره‌هایی که سجده واجب دارند کدامند؟

چهار آیه از چهار سوره قرآن سجده واجب دارند که عبارتند از: سوره نجم آیه ۶۲(جزء ۲۷)، سوره علق: آیه ۱۹(جزء ۳۰)، سوره سجده (الم تنزیل) آیه ۱۵ (جزء ۲۱)و سوره فصلت آیه ۳۷٫(جزء ۲۴)

برخی از احکام سوره های سجده دار و ذکر آن

سوره های سجده دار را نباید در نماز خواند و موجب بطلان نماز می شود.

بر فرد جنب و حائض حرام است خواندن کلمه یا آیه ای از این سوره ها، چه آیه سجده باشد یا آیات دیگر این چهار سوره.

?اگر انسان به آیات مذکور گوش فرا دهد واجب است که سجده کند و اگر تنها آنها را بشنود (به گوش او برسد بدون این که قصد شنیدن داشته باشد) اگر چه سجده واجب نیست ولی احتیاط آن است باز سجده کند.

آنچه موجب وجوب سجده می شود شنیدن تمام آیه است ولی اگر بخشی از آیه را هم شنید، احتیاطا سجده کند.

سجده در هنگام شنیدن این آیات واجب فوری است و نباید تأخیر بیفتد و اگر احیانا تأخیر افتاد در اولین فرصت باید آن را بجا آورد.

هر گاه در سجده واجب قرآن، پیشانی را به قصد سجده به زمین بگذارد، اگر چه ذکر نگوید کافی است و گفتن ذکر، مستحب است و بهتر است بگوید:

 «لٰا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰهُ حَقّا حَقّا لَا إِلٰهَ الّا اللّٰهُ ایماناً وَ تَصْدِیقاً لَا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰهُ عُبُودِیةً وَ رِقًّا سَجَدْتُ لَک یٰا رَبِّ تَعَبُّداً وَ رِقًّا لَا مُسْتَنْکفاً وَ لَا مُسْتَکبِراً بَلْ أَنَا عَبْدٌ ذَلِیلٌ ضَعِیفٌ خَائِفٌ مُسْتَجِیرٌ.

جامعترین دعاهای ختم قرآن،دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن+ دانلود متن، دعای سجده واجب قرآن وآداب تلاوت قرآن

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


گزیده ای از قرآن، دعاها، مناجات، زیارات ، مداحی و مطالب سایت گلزارنور

قرآن آن لاین بسیار نفیس سایت گلزارنور

قرآن آن لاین سایت گلزارنور

قابلیت ها:
امکان جستجو در متن قرآن.
امکان دسترسی سریع به سوره ، آیه ، جزء و صفحه دلخواه.
قابلیت قرائت همزمان قرآن با ۲۹ صوت بسیار زیبا از ۲۵ قاری بین المللی و همچنین ترجمه‌های گویای فارسی و انگلیسی
امکان انتخاب ۱۰۱ ترجمه قرآن از ۴۱ زبان زنده دنیا.
مشاهده ترجمه قرآن، تنها با قرار گرفتن مکان نما بر روی آیه مورد نظر.
امکان انتخاب تعداد تکرار آیه ، سوره ، صفحه و جزء جهت حفظ قرآن.
امکان افزودن قاری (به عنوان مثال جهت شنیدن ترجمه گویای فارسی ، انگلیسی و یا هر دو بعد از قرائت هر آیه)
و بسیاری امکانات دیگر.

ترتیل کلّ قرآن کریم به تفکیک جزء با صدای پنج قاری ممتاز: منشاوی، عبدالباسط، پرهیزکار، شاکرنژاد، معتز آقایی +دانلود صوت ومتن+ آداب تلاوت، دعاهای قبل و بعداز تلاوت

ترتیل کلّ سوره های قرآن +سوره های منتخب و جزء ۳۰  با صدای استاد منشاوی و تکرار کودک

دانلود قرآن به تفکیک صفحه به صفحه استاد منشاوی

متن وترجمه جدولی قرآن کریم بر حسب سوره: خودآموز آسان آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن کریم

جامعترین دعاهای ختم قرآن+دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن + دعای سجده واجب قرآن+آداب تلاوت قرآن

ختم قرآن سایت بصورت صفحه ای، حزب، جزء و ختم صلوات و دعاها، ختم هدیه به اموات

مفاتیح الجنان سایت گلزارنور

نهج البلاغه سایت گلزارنوربا ترجمه فارسی و انگلیسی

معرفی کتابهای ارزنده و نمونه، تألیف: زهراپاشنگ

معرفی کتاب مهمترین دانستنیهای یک مسلمان بارویکرد روزشماررویدادهای مهم اسلام و اعمال عبادی سال

معرفی کتاب مهمترین دانستنیهای یک مسلمان بارویکرد روزشماررویدادهای مهم اسلام و اعمال عبادی سال

معرفی کتاب کلیدهای گنج خوشبختی و عاقبت بخیری ازامام صادق علیه السلام

معرفی وخلاصه شرح کتاب دوجلدی قُرب نوافل

ذکر،دعا، زیارت و تسبیح ایّام هفته

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز یکشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز دوشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز سه شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز چهارشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز پنجشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز جمعه+ متن و صوت

دعا ها

دعای کمیل باترجمه فارسی+دانلود صوت ومتن باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

دعای ندبه باترجمه فارسی+ دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای توسل باترجمه فارسی+متن وصوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای سمات باترجمه فارسی+خواص وبرکات+ دانلودمتن و صوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای عهد باترجمه فارسی و دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای یستشیربا خواص بخت گشایی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای صباح باترجمه فارسی+خواص+دانلودصوت ومتن باصدای مداحان منتخب

دعای عدیله باترجمه فارسی +دانلود صوت+متن باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای احتجاب باترجمه فارسی+ دانلود صوت و متن

دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان عج+ دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای عرفه باترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

حدیث شریف  کساء+ شرح مختصر+ دانلود متن و صوت باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

متن و فضائل دعای عشرات با ترجمه+ دانلود متن و صوت با صدای مداحان منتخب

اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری+ پاداش، متن، صوت و ترجمه دعای صحیفه(تسبیح)+نمازایّام البیض هرماه قمری

دعاى‏ اللهُمَّ یَا شَاهِدَ کُلِّ نَجْوَى ودعاى‏ اللّٰهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَيَّأَ مخصوص شب ‏وروز جمعه و روز عرفه+ دانلود صوت و متن

دعای یا مَنْ اَظْهَرَ الْجَمیلَ وَ سَتَرَ الْقَبیح یا دعای أهل البيت المعمور با خواص معجزه آسای دنیوی و اخروی

دعای عَلْقَمه(دعای بعد از زیارت عاشورا) باترجمه+دانلود متن و صوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

دعای اَبوحَمزه ثُمالی باترجمه ودانلود متن وصوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

مناجات ها

مناجات امیرالمؤمنین امام علی (ع) در مسجد کوفه+ دانلودمتن وصوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی و فرهمند

لیست، فهرست و دعاهای مناجات خمس عشره سیدالساجدین امام سجاد علیه‌السلام

صحیفه سجادیه

لیست وفهرست دعاهای صحیفه سجادیه برای دسترسی به متن هردعا

خطبه ها

خطبه غدیر+دانلود صوت و متن با ترجمه فارسی

رساله

رساله حقوق حضرت امام سجاد (ع) همراه با ترجمه و دانلود متن

 ادعیه و اذکار 

 اذکاری برای ایمنی از زلزله+دعای مجرّب برای محفوظ بودن

دعای سریع الاجابه وتضمینی از حضرت علی علیه السلام برای همه حاجات، گشایش رزق، دفع سحروجادو و چشم زخم+ترجمه

متن کامل استغفار هفتاد بند امیرالمؤمنین علیه السلام +ترجمه+دانلودپی دی اف+صوت

دعای رفع نحسی ایّام زندگی

ختم سوره واقعه در روز دوشنبه اول ماه قمری برای افزایش رزق و برآورده شدن حاجات مهمّ+دانلودصوت سوره واقعه باصدای استاد منشاوی و استادمعتز آقایی

حدیث

پنجاه حدیث درباره نماز جماعت

چهل حدیث ناب از رسول اکرم صلى الله عليه و آله

چهل حدیث ناب از امام حسن مجتبی علیه السلام

زیارات

زیارت حضرت رسول(ص) از راه دورباترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت

زیارت عاشوراباترجمه فارسی باصدای مجموعه مدّاحان منتخب + دانلود صوت و متن

زیارت امین الله+شرح مختصر+دانلود متن و صوت زیارت امین الله باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

متن کامل زیارت آل یاسین+ دعای بعدش و ترجمه فارسی+دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت جامعه کبیره باترجمه فارسی+دانلود  متن وصوت ومدّاحان منتخب

زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام+دانلودصوت و متن

زیارت وارث (متن کامل) با صدای مجموعه مداحان منتخب و دانلود صوت و متن

زیارت امام حسین علیه السلام : زیارت اول رجب، نیمه رجب و نیمه شعبان

زیارت امام حسین علیه السلام در عید فطر و قربان باترجمه و دانلود صوت و متن

دستورالعمل ساده زیارت امام حسین علیه السلام از منزل: روزانه و روز جمعه

متن کامل زیارت غدیریه امام هادی(ع): سند دفاع ائمه اطهار علیهم السلام از ولایت امیر المومنین علی(ع)+دانلود صوت و متن

زیارت ناحیه مقدسه باترجمه و دانلود متن و صوت با صدای سیّد میرداماد

متن کامل زیارت اربعین با ترجمه+ دانلود متن وصوت و کلیپ باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت امام حسین علیه السلام در شب‌های قدر باترجمه و دانلود صوت

فضیلت و متن زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام+ دانلود متن باترجمه و صوت

دو زیارتنامه مشترک ومختصر برای امام زادگان علیهم السلام

زیارتنامه و صلوات خاصه

صلوات خاصه و زیارت امام حسن مجتبی علیه السلام+دانلود صوت و متن

زیارتنامه امام حسن عسکری(ع) باترجمه فارسی+دانلود  متن و صوت باصدای مجموع مداحان منتخب

زیارتنامه+صلوات خاصه +روضه امام جواد علیه السلام

زیارتنامه حضرت رقیه علیهاالسلام+ دانلود صوت

متن کامل زیارت اربعین با ترجمه+ دانلود متن وصوت و کلیپ باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

متن و صوت زیارت و صلوات خاصه+روضه امام صادق علیه السلام+دانلود صوت

مراقبات روز ۲۳ ذیقعده: روززیارتی حضرت امام رضا علیه السلام+ زیارت مختصر+صلوات خاصه+سلام و صلوات بر حضرت امام رضا علیه السلام

زیارت‌‌نامه ها، نماز زیارت، سلام و صلوات ،صلوات خاصه و دعاهای بعداززیارت امام رضا(ع) با ترجمه +دانلود صوت ومتن

صلوات خاصه امام حسین علیه السلام با صوت +متن و صلوات بر امام حسین علیه السلام از صلوات بر حجج طاهره+ متن

صلوات خاصه، صلوات و زیارت مخصوص امام موسی کاظم علیه السلام+دانلود صوت و متن

اعمال و مراقبات کامل شب و روز عرفه و عید قربان+متن زیارت امام حسین علیه السلام درروز عرفه+ زیارتنامه حضرت مسلم ع+زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور

زیارتنامه حضرت رقیه (س) باترجمه و صوت+ روضه حضرت رقیه(س) با صدای استادحاج مهدی سماواتی+ دانلود

صلوات

صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه+دانلود صوت و متن

نماز

طریقه خواندن نمازشب+فضائل+احکام+ تعقیبات+ دعای حزین

نمازهای نافله صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا: احکام و تعقیبات آنها

آموزش نماز باترجمه فارسی و انگلیسی+احکام+تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام+ چرا زبان عربی، زبان رسمی نمازاست؟

اذان و اقامه باترجمه فارسی و انگلیسی+ احکام

نماز جمعه و احکام آن+ دعای قنوت نماز جمعه امام رضا علیه السلام

نمازجماعت و احکام آن

نمازهای ویژه

نماز توبه یکشنبه ذی‌القعده و همه یکشنبه ها + خواص و توصیه عرفا

نماز اولّ هرماه+اعمال اول ماه قمری باترجمه

نماز جعفر طیّار برای برآورده شدن حوائج و بخشش گناهان+ جعفرطیّارکه بود؟

نماز آیات را چطور بخوانیم؟+کلیپ آموزشی نمازآیات+ احکام نمازآیات

 اعمال عبادی سال

اعمال شب و روز اولّ ماه محرم+ روزه سوم محرم

اعمال عبادی چهارشنبه آخر ماه صفربرای رسیدن به حاجات+ خانه دارشدن

دعای هرروز ماه صفر برای دفع بلا و گرفتاری

عمل و دعای امّ داوُد+ دانلودمتن و کلیپ   استاد حاج مهدی سماواتی

استحباب خواندن دعای جوشن کبیر و دعای جوشن صغیر در روز اوّل ماه رمضان

نمازهای مشترک هرشب ماه رمضان

دعای وداع شب آخر ماه مبارک رمضان: دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه+ دانلودمتن و صوت مداحان منتخب

مراقبات روز ۲۳ ذیقعده: روززیارتی حضرت امام رضا علیه السلام+ زیارت مختصر+صلوات خاصه+سلام و صلوات بر حضرت امام رضا علیه السلام

مراقبات و اعمال شب و روز۲۵ ذیقعده یا دحوالارض: نماز و دعای کامل روزدحوالارض+دانلود صوت دعای روز دحوالارض

مراقبات و اعمال عبادی کامل دهه اول ذیحجه و روز ترویه+نمازشبهای دهه ذیحجه

اعمال و مراقبات کامل شب و روز عرفه و عید قربان+متن زیارت امام حسین علیه السلام درروز عرفه+ زیارتنامه حضرت مسلم ع+زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور

اعمال شب عیدغدیر+نماز دوازده رکعتی شب عید غدیر

اعمال عبادی روزعیدغدیر+ نمازهای ویژه روزعیدغدیر+دعای غدیر

مراقبات و اعمال کامل شب و روز عاشورا+زیارت وارث+نماز شب و روز عاشورابا خواص استثنایی

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

اعمال روز هفدهم ربیع الأوّل+نماز روز هفدهم ربیع الأوّل بادعای کامل آن+متن زیارت امیرالمؤمنین ع در روز هفدهم ربیع الاول+زیارت وداع همه زیارات

مقالات

شیعه پاسخ می دهد:حقیقت توسل، شفاعت و تبرک درقرآن

مقالات انگلیسی

Shia answers: The truth about trusting in The Glorious God (Resort),  consecration and divine healing as mentioned in Quran

دانلود پی دی اف کتاب شریف کلیات مفاتیح الجنان گلزار نور

مداحی و روضه خوانی

کربلایی حمیدرضاعلیمی
کربلا کربلا کربلا – این دل تنگم عقده ها دارد
(دمام زنی)

عجب رسمیه رسم زمونه-واحد-کربلایی حمید علیمی- دانلودصوت و کلیپ

دانلودنوحه صوتی عمّه بابایم کجاست:کویتی پور+متن نوحه

روضه جانسوز حضرت رقیه(سلام الله علیها) سیّد ذاکر+ ویدئو

دانلود روضه حضرت رقیه باصدای استاد حاج مهدی سماواتی

دانلود مداحی دخترحسین(ع) باصدای کربلایی حسین عینی فرد

دانلود کلیپ یه قلب مبتلا تو این سینه ست کریمی

فاطمیّه: ای فدای اشکهایت اشک میریزم برات- حاج محمودکریمی+ دانلود کلیپ

کلیپ نوحه پیغام کربلا به نجف برد جبرئیل: حاج محمود کریمی+متن نوحه+ دانلود

حب الحسین اجننی دیوونگی کار منه/ شور ترکیبی زیبای کربلایی جواد مقدم و کربلایی میثم استاد آقا+ دانلود

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir

به این پست امتیاز دهید.
Admin

این مطلب توسط ارسال شده است.

نظرات و ارسال نظر