گلزار نورپنج شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱

اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری+ پاداش، متن، صوت و ترجمه دعای صحیفه(تسبیح)+نمازایّام البیض - گلزار نور

سخن دوست :امام حسين (ع) فرمود: پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


دانلود صوت دعای صحیفه( تسبیح)

دانلود فایل پی دی اف دعای صحیفه( تسبیح) باترجمه

اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری

اَیامُ البیض (به معنای روزهای سفید و روشن)، به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود. در روایات بر روزه گرفتن در این ایّام تأکید شده است. ایّام البیض ماههای رجب، شعبان و رمضان از اهمیتی ویژه برخوردار است و دارای اعمال اختصاصی و اعتکاف است.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: به این امّت سه شب داده شده است که به کس دیگری مثل آن اعطا نشده است: شب سیزدهم ، شب چهاردهم و شب پانزدهم هر ماه.( وسايل الشيعة، ج۸، ص۲۴٫)

خواندن دعای صحیفه یا تسبیح راهمه روزه بعدازنمازصبح و ایّام البیض درهرماه توصیه نموده اند. ( قرب نوافل،پاشنگ، ج ۲، ص ۶۵۲٫)

 همچنین دستوربه روزه مستحبی درروزهای پنجشنبه دهه اول، چهارشنبه دهه دوم و پنجشنبه دهه آخرهرماه و نیز روزهای دوشنبه و پنجشنبه درهرماه نیز سفارش شده است.

ونیز خواندن دعای مُجیردرایّام البیض ماه رمضان موجب آمرزیده شدن گناهان است.

منبع: کتاب قرب نوافل، زهراپاشنگ، جلد دو، ص۴۹۹٫

جهت دستیابی به نماز اول هرماه اینجا کلیک کنید

نمازشبهای سیزده و چهارده و پانزدهم هرماه(ایّام البیض)

هرکس سه روز سیزده و چهارده و پانزدهم ازهرماه روزه بگیرد، درشبی از شبهایش ده رکعت نماز گذارد، درهررکعت حمد و سه توحید بخواند بعداز اتمام نمازش صلوات بفرستد و این دعارا بخواند: سبحانَ مَن کانَ و لامکانَ، سبحانَ الموجودفی کُل حینٍ و اوانٍ سُبحانَ المعبود فی کُلّ مکانٍ، سبحانَ المُسبّح بکلّ لسانٍ،سُبحانَ المُنجی مِنَ الهَلَکاتِ، سبجانَ خالقُ الأرضَینَ و السَّموات.

منبع: کتاب قرب نوافل، زهراپاشنگ، جلد دو، ص ۵۰۰٫

پاداش و متن دعای تسبیح( صحیفه)

در کتاب مهج‌الدعوات مرحوم سیدبن طاووس، دعای شریفی با برکات بسیار و آثار فوق‌العاده از مولی‌الموالی امیرالمؤمنین (ع) نقل نموده که سزاوار است شیعیان آن حضرت از آن غافل نباشند و در مشکلات دنیا و آخرت و مسائل فردی و اجتماعی از آن بهره گرفته به نتیجه مطلوبشان برسند و از خیر این جهان و آن جهان بهره‌مند گردند.

اما توصیف نتایج و آثار آن که در روایت بیان گردیده است:

مرحوم سیّدبن طاووس روایت نموده از حضرت علی (ع) که ایشان از حضرت رسول (ص) نقل نمودند که حضرت رسالت (ص) فرمودند: جبرئیل نزدم ‌آمد در حالیکه در پشت مقام ابراهیم (ع) مشغول نماز بودم. پس از اتمام نماز از خداوند متعال تقاضای مغفرت برای امت خود نمودم. جبرئیل گفت: یا رسول‌ا… بسیار به امّت خود علاقمند می‌باشی و می‌ترسی از خطاهایشان.

خداوند به بندگانش رحیم است. حضرت می‌فرماید آری ای برادر جبرئیل! تو نیز مورد علاقه من و امّت من می‌باشی. اکنون دعایی را بیاموز که امّت من بعد از من با قرائت آن و نائل شدنشان به مقاصد خود مرا یاد نمایند. جبرئیل ع عرضه می‌دارد: یا رسول‌ا… توصیه می‌کنم که امر فرمایی امّت خود را هر ماه سه روز ایام البیض را که سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه است روزه را فراموش ننمایند و نیز امر فرمایی آنها را تا خداوند متعال را به این دعای شریف بخوانند و این دعایی است که حاملان عرش به برکت این دعا عرش الهی را حمل می‌کنند و من به برکت آن از آسمانها به زمین فرود می‌آیم و از زمین به آسمان صعود می‌نمایم و این دعا به درب‌های بهشت و جای جای بهشت مرقوم و نوشته شده است و با این دعا درب‌های بهشت گشوده می‌شود و به برکت این دعا خلق خداوند در روز قیامت محشور می‌شوند به امر الهی..

و هر یک از امّت شما این دعا را قرائت کند خداوند عذاب قبر را از او برداشته و به برکت آن از بدی روز قیامت و از آفات دنیا در امن قرار خواهد گرفت و از عذاب آتش جهنم نجات خواهد یافت.

رسول اکرم (ص) فرمود: از جبرئیل سوال نمودم که ثواب این دعا را بیان دارد،

او چنین گفت: یا رسول‌ا…سؤال نمودی از چیزی که قدرت توصیف آن را ندارم زیرا قدر آن را خداوند متعال داند و بس. و اگر تمام درختان قلم باشد و دریاها مرکب و جمیع خلائق نویسنده، قادر نخواهند بود ثوابی که خداوند کریم به قرائت‌کننده این دعا عطا می‌فرماید بنویسند. اینک مقداری از آن بیان می‌شود:

چنانچه بنده‌ای اسیر و عبد دیگری باشد به قصد آزادی خود این دعا را قرائت کند خداوند متعال او را از سختی عبودیت و اسارت بندگی خلاص خواهد نمود. چنانچه مغموم و گرفتاری آن را بخواند، خداوند همّ و غمّ او را برطرف می‌گرداند و اگر حاجتی را انسان طالب باشد و برای رفع آن این دعا را بخواند خداوند متعال حاجت او را برآورده و نیازش را مرحمت می‌فرماید چه آن حاجت دنیوی باشد و یا اخروی، مادّی باشد یا معنوی انشاءا

و او را از مرگ ناگهانی (سکته) حفظ فرماید و از هراس قبر او را ایمن و حفظ سازد و از فقر در دنیا او را محفوظ نماید و به او قدرت و مقام شفاعت از دوستانش در روز قیامت عطا فرماید در حالیکه آن روز سخت و هولناک و پر هراس خندان باشد و به برکت این دعا به بهشت‌ دارالسلام واردش نمایند و خداوند متعال او را در غرفه‌های آن مقام والا ساکن فرماید در حالیکه ملبس به لباس‌های جنان باشد و چنانچه شخصی روزه بدارد و این دعا را بخواند خداوند ثوابی را که به جبرئیل علیه‌السلام و میکائیل علیه‌السلام و اسرافیل علیه‌السلام و عزرائیل علیه‌السلام و ابراهیم خلیل (ع) و عیسی (ع) و شما ای رسول گرامی (ص) عطا فرموده به او عطا خواهد فرمود.

رسول اکرم (ص) می‌فرماید: در شگفت بودم که جبرئیل گفت: یا محمّد (ص) هر یک از امّت شما در مدت عمرش یکبار این دعا را بخواند خداوند او را در روز قیامت در حالی محشور می‌نماید که صورتش مانند ماه شب چهارده می‌درخشد و مردم گمان می‌کنند یکی از انبیاء است. پس جبرئیل ادامه داد و گفت: یا محمّد (ص) چنانچه شخصی پنج بار موفق شود به قرائت این دعا، من جبرئیل با اسبی از اسب‌های بهشتی در کنار قبر او در روز رستاخیر آماده خواهم بود که به مجرد زنده شدن و حشر او را بدون تأمل در مواقف حساب و بدون توقف در هیچ مکانی به مقام عالی در دارالنعیم در جوار وجود نازنین شما ای محمّد (ص) فرود آورم و سا کن نمایم و من جبرئیل ضامن هستم برای کسی که موفق به خواندن این دعا شود چه زن و چه مرد که خداوند او را عذاب نفرمایداگرچه گناهان او بیشتر از کف دریاها و افزون‌تر از قطرات باران و برگ درختان و عدد مردم اهل بهشت و جهنم باشد.

و هر کس موفق شود به خواندن این دعا شود ثواب حج واجب و عمره مقبوله بنویسند و هر کس در هنگام خواب با طهارت و پاکیزگی پنج بار این دعا را قرائت کند شما را در خواب می‌بیند در حالیکه او را بشارت به بهشت می‌دهید و چنانچه شخصی گرسنه و تشنه باشد و برای رفع آن غذا و آبی نداشته باشد و یا مریض باشد و دارویی برایش فراهم نباشد به برکت قرائت این دعا خداوند او را از تشنگی و گرسنگی و مرض نجات خواهد داد و حوائج دنیا و آخرت او را عطا خواهد فرمود.

و هر کس چیزی از او دزدیده باشند وضو بسازد و چهار رکعت یا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از حمد سوره اخلاص را دو مرتبه بخواند و پس از سلام نماز این دعا را بخواند و نوشته این دعا را مقابل یا زیر سرش بگذارد خداوند متعال مشرق و مغرب را درهم نموده و مفقود شده او را به او بازگرداند و چنانچه شخصی دشمن داشته باشد و موفق شود این دعا را برای دفع او بخواند خداوند متعال او را در حفظ و امن محکم خود قرار می‌دهد که احدی به او ضرر نمی‌تواند برساند و هرکس دارای قرض باشد به برکت قرائت این دعا دِین او ادا خواهد شد آنهم به سهولت انشاءا… تعالی.

آگاه باشید که هر مؤمن مخلصی با اخلاص کامل آنرا قرائت کند و از خداوند بخواهد که کوه به حرکت درآید و یا آب در زیر پایش محکم و سفت و جامد شود هر آینه به مقصود خود خواهد رسید زیرا در این دعا اسم اعظم الهی مستور است و سزاوار نیست کسی که ایمان به خداوند و اولیائش دارد اجازه دهد در قلبش کوچکترین وسوسه و تردیدی در باره عظمت و خواص این دعای شریف پیدا شود زیرا خداوند به هر کس که اراده فرماید او را عطای بی‌حساب عنایت خواهد فرمود و رسول اکرم (ص) فرمودند: در هر جنگی که با دشمنان داشتم و این دعا را خواندم به برکت آن پیروزی نصیب مؤمنین گشت و نیز فرمودند: کسی که موفق شود به مداومت بر آن، به او نور اولیاء عطا می‌شود و هر مشکلی برایش آسان و آسانی آسانتر خواهد شد.

متن دعای صحیفه(تسبیح)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

سه مرتبه بگوید:

سُبْحانَ الله الْعظیمِ وَ بِحَمْدِهِ

و سپس دعا را بخواند:

سُبْحانَهُ مِنْ إلهٍ ما اَمْلَکَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مَلیکٍ ما اَقْدَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قَدیرِ ما اَعْظَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَظیمٍ ما اَجَلَّهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ جَلیلٍ ما اَمْجَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ ماجِدٍ ما اَرْفَهُ وَ سُبْحانَهُ مَنْ رَؤفٍ ما اَعَزَّهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَزیزٍ ما اَکْبَرَهُ وَ ماجِدٍ ما اَرْءَفَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ اَعَزَّهُ وَ سُبْحانَهُ م‍ِنْ عَزیزٍ ما اَکْبَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ کَبیرٍ ما اَقْدَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قَدیمٍ ما اَعْلاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عالٍ ما اَسْناهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ سِنّیٍ ما اَبْهاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ بَهیًّ ما اَنْوَرَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُنیرٍ ما اَظْهَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ ظاهِرٍ ما اَخْفاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ خَفیًّ ما اَعْلَمَهُ  وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَلیمً ما اَخْبَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ خَبیرٍ ما اَکْرَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ کَریمٍ ما اَلْطَفهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ لَطیفٍ ما اَبْصَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ بَصیرٍ ما اَسْمَعَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ واسِعٍ ما اَجْوَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ جوادٍ ما اَفْضَلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُفْضِلٍ ما اَنْعَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مَنْعِمٍ ما اَسْیَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ سَیّدٍ ما اَرْحَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ رَحیمٍ ما اَشَدَّهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ شَدیدٍ ما اَقْواهُ وَ سُبْحانَهُ مَنْ قَویًّ ما اَحْکَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مَنْ حَکیمٍ ما اَبْطَشَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ باطِشٍ ما اَقْوَمَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ قَیّومٍ ما اَحْمَدَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ حمیدٍ ما اَدْوَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ دائِمٍ ما اَبْقاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ باقٍ ما اَفْرَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مالِکٍ ما اَوْلاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ وَلیًّ ما اَعْظَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَظیمٍٍ ما اَکْمًلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ کامِلٍ ما اَتَمَّهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ تامًّ ما اَعْجَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَجیبٍ ما اَفْخَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ فاخِرٍ ما اَبْعَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ بَعیدٍ ما اَقْرَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قَریبٍ ما اَمْنَعَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مانِعٍ ما اَغْلَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ غالِبٍ ما اَعْفاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَفْوًّ ما اَحْسَنَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُحْسِنٍ ما اَجْمَلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ جَمیلٍ ما اَقْبَلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قابِلٍ ما اَشْکَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ شَکورٍ ما اَغْفَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ غَفُورٍ ما اَکْبَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ کَبیرٍ ما اَجْبَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ جَبّارٍ ما اَدْیَنَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ دَیّانٍ ما اَقْضاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قاضٍ ما اَمْضاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ ماضٍ ما اَنْفَذَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ نافِذٍ ما اَرْحَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ رَحیمٍ ما اَخْلَقَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ خالِقٍ ما اَقْهَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قاهِرٍ ما اَمْلَکَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مَلیکٍ ما اَقْدَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قادِرٍ ما اَرْفَعَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ رَفیعٍ ما اَشْرَفَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ شَریفٍ ما أزْرَقَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ رازِقٍ ما اَقْبَضَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قابِضٍ ما اَبْسَطَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ باسِطٍ ما اَهْداهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ هادٍ ما اَصْدَقَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ صادِقٍ ما اَبْدَئَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ بادِءٍ ما اَقْدَسَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ قُدُّسٍ ما اَطْهَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ طاهِرٍ ما اَزْکاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ زَکیًّ ما اَبْقاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ باقٍ ما اَعْوَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عَوّادٍ ما اَفْطَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ فاطِرٍ ما اَرْعاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ راعٍ ما اَعْوَنَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُعینٍ ما اَوْهَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ وَهّابٍ ما اَتْوَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ تَوّابِ ما اَسْخاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ سَخیًّ ما اَبْصَرَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ بَصیرٍ ما اَسْلَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ سَلیمٍ ما اَشْفاءُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ شافٍ ما اَنْجاهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُنْجٍ ما اَبَّرَه وَ سُبْحانَهُ مِنْ بارٍ ما اَطْلَبَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ طالِبٍ ما اَدْرَکَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُدْرِکٍ ما اَشَدَّهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ شَدیدٍ ما اَعْطَفَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُتَعَطَّفٍ ما اَعْدَلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ عادِلٍ ما اَتْقَنَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ مُتْقِنٍ ما اَحْکَمَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ حَکیمٍ ما اَکْفَلَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ کَفیلٍ ما اَشْهَدَهُ وَ سُبْحانَهُ مِنْ شَهیدٍ ما اَحْمَدَهُ وَ سُبْحانَهُ هُوَ اللهُ الْعظیمِ وَ بِحَمدِه وَ الْحَمْدُلله وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ اَکْبَرُ وَ للهِ الْحَمْدُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ الْعظیمِ دافعُ کُلَّ بَلِیَّهٍ وَ هُوَ حَسْبی وَ نِعْمَ‌الْوَکیلْ.

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir

ترجمه دعای الصحیفه

منزه است خدا! شگفتا معبودی كه چه اندازه مالك است، و منزه است خدا! شگفتا پادشاهى كه چقدر تواناست، و منزه است خدا! شگفتا بسيار توانایى كه چه اندازه بزرگ است، و منزه است خدا! شگفتا بزرگى كه چه اندازه بزرگوار است، و منزه است خدا! شگفتا بزرکى كه چه اندازه مهربان است  و منزه است خدا! شگفتا مهربانى كه چقدر عزيز است و منزه است خدا! شگفتا عزيزى كه چه اندازه بزرگ است و منزه است خدا! شگفتا بزرگى كه چه هميشگى است و منزه است خدا! شگفتا جاودانى كه چه اندازه بلندمرتبه است و منزه است خدا! شگفتا بلند مرتبه‏اى كه چه اندازه رفعت دارد و منزه است خدا! شگفتا رفيعى كه چه اندازه نیکوست و منزه است خدا! شگفتا نيكویى كه چه اندازه نورانى است و منزه است خدا! شگفتا از روشنایى كه چه اندازه آشکار است و منزه است خدا! شگفتا ظاهرى كه چه پنهان است و منزه است خدا! شگفتا از پنهانى كه چه اندازه داناست و منزه است خدا! شگفتا از دانایى كه چقدر آگاه است و منزه است خدا! شگفتا از آگاهى چه اندازه كريم است و منزه است خدا! شگفتا بخشنده‏اى كه چه اندازه لطف دارد و منزه است خدا! شگفتا از مهربانى كه چه بيناست و منزه است خدا! شگفتا بينایى كه چه شنواست و منزه است خدا! شگفتا شنوایى كه چه اندازه نگاه دارنده است و منزّه است خدا! شگفتا نگاه دارنده‏اى كه چقدر توانگر است و منزه است خدا! شگفتا توانگرى كه چه صاحب عطاست و منزه است خدا! شگفتا دهنده‏اى كه چه اندازه بى‏نياز است و منزه است خدا! شگفتا بى‏نيازى كه چقدر صاحب بخشش است و منزه است خدا! شگفتا بخشنده‏اى كه چه وسعت بخش است و منزه است خدا! شگفتا رزق دهنده‏اى كه چه اندازه بخشنده است و منزه است خدا! شگفتا بخشنده اى كه چه اندازه صاحب فضل است و منزه است خدا! شگفتا صاحب فضلى كه چقدر نعمت بخش است و منزه است خدا! شگفتا نعمت دهنده‏اى كه چه سرور است و منزه است خدا! شگفتا سرورى كه چه اندازه مهربان است و منزه است خدا! شگفتا مهربانى كه چه اندازه سخت گیر است و منزه است خدا! شگفتا سخت‏گيرى كه چقدر نیرومند است و منزه است خدا! شگفتا نیرومندی كه چه فرزانه است و منزه است خدا! شگفتا حكيمى‏ كه چه صاحب قهر است و منزه است خدا! شگفتا صاحب قهرى كه چه اندازه پابرجاست و منزه است خدا! شگفتا به خود برپایى كه چقدر ستوده است و منزه است خدا! شگفتا ستوده ای كه چه هميشگى است و منزه است خدا! شگفتا جاودانى كه چه ماندگار است و منزه است خدا! شگفتا ماندگارى‏ كه چه اندازه بى‏همتاست و منزه است خدا! شگفتا بى‏همتایى كه چه يكتاست و منزه است خدا! شگفتا يكتایى كه چقدر مورد توجه و بى‏نياز است و منزه است خدا! شگفتا بى‏نيازى كه چه اندازه مالک است و منزه است خدا! شگفتا مالكى كه چه صاحب اختيار است و منزه است خدا! شگفتا صاحب اختيارى كه چقدر بزرگ است

و منزه است خدا! شگفتا بزرگى كه چه اندازه كامل است و منزه است خدا! شگفتا كاملى كه چه تمام استو منزه است خدا! شگفتا تمامى كه چه اندازه نيكوستو منزه است خدا! شگفتا نيكویى كه چه صاحب فخر است و منزه است خدا! شگفتا فخركننده‏اى كه چه اندازه دور است و منزه است خدا! شگفتا دورى كه چه نزديك است و منزه است خدا! شگفتا نزديكى كه چه اندازه غالب است و منزه است خدا! شگفتا غلبه‏كننده‏اى كه چقدر مسلّط است و منزه است خدا! شگفتا چیره اى كه چه بخشاینده است و منزه است خدا! شگفتا بخشاینده‏اى كه چه اندازه نیکوکار است و منزه است خدا! شگفتا نیکوکارى كه چه زیباست و منزه است خدا! شگفتا زیبایى كه چه اندازه پذیرنده [توبه] است و منزه است خدا! شگفتا توبه‏پذیرى كه چه سپاسگزار است و منزه است خدا! شگفتا سپاسگزارى كه چه اندازه آمرزنده است و منزه است خدا! شگفتا آمرزنده‏اى كه چه اندازه بزرگ است و منزه است خدا! شگفتا از بزرگى كه چه صاحب جبروت است و منزه است خدا! شگفتا صاحب جبروتى كه چه اندازه جزادهنده است و منزه است خدا! شگفتا جزادهنده‏اى كه چه اندازه حكم کننده است و منزه است خدا! شگفتا حكم‏كننده‏اى كه چه حاكم است و منزه است خدا! شگفتا حاكمى كه چه فرمانش جارى است و منزه است خدا! شگفتا فرمانروایی كه چقدر مهربان است و منزه است خدا! شگفتا مهربانى كه چه اندازه آفریننده است و منزه است خدا! شگفتا آفریدگارى كه چه اندازه چیره است و منزه است خدا! شگفتا چیره اى كه چه صاحب مملكت است و منزه است خدا! شگفتا پادشاهى كه چقدر تواناست و منزه است خدا! شگفتا توانایى كه چه اندازه بلندپایه است و منزه است خدا! شگفتا بلندپایه‏اى كه چه اندازه شریف است و منزه است خدا! شگفتا شریفى كه چه روزی بخش است و منزه است خدا! شگفتا روزى دهنده‏اى كه چه تنگ گیر است و منزه است خدا! شگفتا تنگ گیری كه چه وسعت بخش است و منزه است خدا! شگفتا روزى گستراننده‏اى كه چه اندازه راهنماست و منزه است خدا! شگفتا راهنمایى كه چقدر راستگوست و منزه است خدا! شگفتا راستگویى كه چه اندازه آشکار است و منزه است خدا! شگفتا ظاهرى كه چه منزّه از عيب هاست و منزه است خدا! شگفتا شکوهمندی كه چقدر ظاهر [پاكيزه] است و منزه است خدا! شگفتا آشكارى [پاكيزه‏اى‏] كه چه پاك است و منزه است خدا! شگفتا پاكى كه چه اندازه ماندگار است و منزه است خدا! شگفتا ماندگارى كه چه اندازه بازگرداننده است و منزه است خدا! شگفتا بازگرداننده ای كه چه آفریننده است و منزه است خدا! شگفتا آفریننده ‏اى كه چه اندازه نگاه دارنده است و منزه است خدا! شگفتا نگاه دارنده‏اى كه چه ياور است و منزه است خدا! شگفتا يارى‏كننده‏اى كه چه اندازه بخشنده است و منزه است خدا! شگفتا بسيار بخشنده‏اى كه چقدر توبه پذیر است و منزه است خدا! شگفتا توبه پذیری كه چه اندازه سخیّ است و منزه است خدا! شگفتا دهنده ای كه چه اندازه بیناست و منزه است خدا! شگفتا بينایى كه چه اندازه سالم است و منزه است خدا! شگفتا سالمى كه چقدر شفادهنده است و منزه است خدا! شگفتا شفادهنده‏اى كه چه اندازه رهایی بخش است و منزه است خدا! شگفتا نجات دهنده‏اى كه چه اندازه نيكوكار است و منزه است خدا! شگفتا نيكوكارى كه چقدر خواهنده است و منزه است خدا! شگفتا خواهنده اى كه چه صاحب ادراك است و منزه است خدا! شگفتا ادراك‏كننده‏اى كه چه چيز او را سخت گیر است و منزه است خدا! شگفتا سخت گیری كه چه اندازه مهربان است و منزه است خدا! شگفتا مهربانى كه چه دادگر است و منزه است خدا! شگفتا دادگرى كه چه اندازه فرمانش استوار و محکم است و منزه است خدا! شگفتا محكم‏ كننده‏اى كه چقدر فرزانه است و منزه است خدا! شگفتا حكيمى كه چه ضامن و سرپرست است و منزه است خدا! شگفتا ضامنى كه چه اندازه گواه است و منزه است خدا! شگفتا گواهى كه چقدر ستوده است و منزه است او! اوست خداى بزرگ و به سپاس او مشغولم. و همه حمد از براى خداست. و معبودى جز خدا نيست. و خدا بزرگ تر است از آنكه به وصف درآيد. و ستایش از براى خداست. و حركت و قدرتى نیست مگر به قدرت خداى بلندمرتبه بزرگ، دفع‏كننده هر بلا. و اوست مرا بس است و نيكو کارسازی است.

منبع : کتاب قرب نوافل،تألیف زهرا پاشنگ جلد ۲، ص ۶۵۴-۶۵۲ به نقل از مهج الدعوات

نکته: مقصودازکلمه شگفتا!که باعبارت سبحانه آمده یعنی از جهت آنكه احدى نمى‏تواند آن را درک کند و كسى نمى‏تواند به آن قدرت برسد، محلّ تعجب بسيار است.

و عبارت «سبحان الله» در اصل به معنى تنزيه و تقديس است، يعنى منزّه است خداى تعالى يا آنكه تسبيح مى‏كنم خدا را و در اين فقرات دعا كنايه از تعجّب است.

تسبیح و واژه‌های هم‌ریشه با آن در قرآن ۹۰ بار تکرار شده است که در میان آنها واژه «سبحان» بیشترین کاربرد را دارد. غالب این واژگان به معنای تقدیس و تنزیه خداوند هستند.

بنابر قرآن کریم، نخستین تسبیح‌گوی، خداوند است،[ سوره اسراء، آیه ۹۳.] سپس آنان که نزد پروردگارند.[ سوره اعراف، آیه ۲۰۶.] ملائکه نیز یا با حمد[سوره بقره، آیه ۳۰.] یا بدون آن[سوره بقره، آیه ۳۲.] خداوند را تسبیح می‌گویند که بیشتر تفاسیر آن را به نماز تعبیر کرده‌اند.[ طبری، جامع البیان، ۱۳۲۳ق، ج۱، ص۱۶۶-۱۶۷.]

چنانکه در قرآن کریم آمده، همهٔ اجزای هستی[سوره اسراء، آیه ۴۴.] از جمله کوه‌ها و پرندگان،[ سوره انبیاء، آیه ۷۹؛ سوره نور، آیه۱۸-۱۹ ،۳۸ ،۴۱.] افلاک، خورشید و ماه و ستارگان، جنبندگان و اکثر انسان‌ها تسبیح‌گوی خدایند.

تسبیح، مستحب و بهترین زمان آن، هنگام طلوع و غروب خورشید است.

منبع: سایت ویکی شیعه

حتی شنیدن دعای جبرئیل امین ع یا دعای ۱۲۷ سبحان الله برای رفع بیماری ها اثر دارد. 

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری+ پاداش، متن، صوت و ترجمه دعای صحیفه(تسبیح)+نمازایّام البیض هرماه قمری

گزیده ای از قرآن، دعاها، مناجات، زیارات ، مداحی و مطالب سایت گلزارنور

قرآن آن لاین بسیار نفیس سایت گلزارنور

قرآن آن لاین سایت گلزارنور

قابلیت ها:
امکان جستجو در متن قرآن.
امکان دسترسی سریع به سوره ، آیه ، جزء و صفحه دلخواه.
قابلیت قرائت همزمان قرآن با ۲۹ صوت بسیار زیبا از ۲۵ قاری بین المللی و همچنین ترجمه‌های گویای فارسی و انگلیسی
امکان انتخاب ۱۰۱ ترجمه قرآن از ۴۱ زبان زنده دنیا.
مشاهده ترجمه قرآن، تنها با قرار گرفتن مکان نما بر روی آیه مورد نظر.
امکان انتخاب تعداد تکرار آیه ، سوره ، صفحه و جزء جهت حفظ قرآن.
امکان افزودن قاری (به عنوان مثال جهت شنیدن ترجمه گویای فارسی ، انگلیسی و یا هر دو بعد از قرائت هر آیه)
و بسیاری امکانات دیگر.

.

ترتیل کلّ سوره های قرآن +سوره های منتخب و جزء ۳۰  با صدای استاد منشاوی و تکرار کودک

دانلود قرآن به تفکیک صفحه به صفحه استاد منشاوی

ترجمه جدولی قرآن : خودآموز آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن کریم

ختم قرآن سایت بصورت صفحه ای، حزب، جزء و ختم صلوات و دعاها، ختم هدیه به اموات

مفاتیح الجنان سایت گلزارنور

نهج البلاغه سایت گلزارنوربا ترجمه فارسی و انگلیسی

معرفی کتابهای ارزنده و نمونه، تألیف: زهراپاشنگ

معرفی کتاب مهمترین دانستنیهای یک مسلمان بارویکرد روزشماررویدادهای مهم اسلام و اعمال عبادی سال

معرفی کتاب مهمترین دانستنیهای یک مسلمان بارویکرد روزشماررویدادهای مهم اسلام و اعمال عبادی سال

معرفی کتاب کلیدهای گنج خوشبختی و عاقبت بخیری ازامام صادق علیه السلام

معرفی وخلاصه شرح کتاب دوجلدی قُرب نوافل

ذکر،دعا، زیارت و تسبیح ایّام هفته

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز یکشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز دوشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز سه شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز چهارشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز پنجشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز جمعه+ متن و صوت

دعا ها

دعای کمیل باترجمه فارسی+دانلود صوت ومتن باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

دعای ندبه باترجمه فارسی+ دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای توسل باترجمه فارسی+متن وصوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای سمات باترجمه فارسی+خواص وبرکات+ دانلودمتن و صوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای عهد باترجمه فارسی و دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای یستشیربا خواص بخت گشایی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای صباح باترجمه فارسی+خواص+دانلودصوت ومتن باصدای مداحان منتخب

دعای عدیله باترجمه فارسی +دانلود صوت+متن باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای احتجاب باترجمه فارسی+ دانلود صوت و متن

دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان عج+ دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای عرفه باترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

حدیث شریف  کساء+ شرح مختصر+ دانلود متن و صوت باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

مناجات امیرالمؤمنین امام علی (ع) در مسجد کوفه+ دانلودمتن وصوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی و فرهمند

متن و فضائل دعای عشرات با ترجمه+ دانلود متن و صوت با صدای مداحان منتخب

اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری+ پاداش، متن، صوت و ترجمه دعای صحیفه(تسبیح)+نمازایّام البیض هرماه قمری

دعاى‏ اللهُمَّ یَا شَاهِدَ کُلِّ نَجْوَى ودعاى‏ اللّٰهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَيَّأَ مخصوص شب ‏وروز جمعه و روز عرفه+ دانلود صوت و متن

دعای یا مَنْ اَظْهَرَ الْجَمیلَ وَ سَتَرَ الْقَبیح یا دعای أهل البيت المعمور با خواص معجزه آسای دنیوی و اخروی

دعای عَلْقَمه(دعای بعد از زیارت عاشورا) باترجمه+دانلود متن و صوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

مناجات ها

مناجات امیرالمؤمنین امام علی (ع) در مسجد کوفه+ دانلودمتن وصوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی و فرهمند

لیست، فهرست و دعاهای مناجات خمس عشره سیدالساجدین امام سجاد علیه‌السلام

صحیفه سجادیه

لیست وفهرست دعاهای صحیفه سجادیه برای دسترسی به متن هردعا

خطبه ها

خطبه غدیر+دانلود صوت و متن با ترجمه فارسی

رساله

رساله حقوق حضرت امام سجاد (ع) همراه با ترجمه و دانلود متن

 ادعیه و اذکار 

 اذکاری برای ایمنی از زلزله+دعای مجرّب برای محفوظ بودن

دعای سریع الاجابه وتضمینی از حضرت علی علیه السلام برای همه حاجات، گشایش رزق، دفع سحروجادو و چشم زخم+ترجمه

متن کامل استغفار هفتاد بند امیرالمؤمنین علیه السلام +ترجمه+دانلودپی دی اف+صوت

حدیث

پنجاه حدیث درباره نماز جماعت

زیارات

زیارت عاشوراباترجمه فارسی باصدای مجموعه مدّاحان منتخب + دانلود صوت و متن

زیارت امین الله+شرح مختصر+دانلود متن و صوت زیارت امین الله باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

متن کامل زیارت آل یاسین+ دعای بعدش و ترجمه فارسی+دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت جامعه کبیره باترجمه فارسی+دانلود  متن وصوت ومدّاحان منتخب

زیارت حضرت رسول(ص) از راه دورباترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت

زیارتنامه امام حسن عسکری(ع) باترجمه فارسی+دانلود  متن و صوت باصدای مجموع مداحان منتخب

زیارتنامه+صلوات خاصه +روضه امام جواد علیه السلام

زیارتنامه حضرت رقیه علیهاالسلام+ دانلود صوت

متن کامل زیارت اربعین با ترجمه+ دانلود متن وصوت و کلیپ باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام+دانلودصوت و متن

زیارت امام حسین علیه السلام : زیارت اول رجب، نیمه رجب و نیمه شعبان

دستورالعمل ساده زیارت امام حسین علیه السلام از منزل: روزانه و روز جمعه

متن کامل زیارت غدیریه امام هادی(ع): سند دفاع ائمه اطهار علیهم السلام از ولایت امیر المومنین علی(ع)+دانلود صوت و متن

زیارت ناحیه مقدسه باترجمه و دانلود متن و صوت با صدای سیّد میرداماد

متن کامل زیارت اربعین با ترجمه+ دانلود متن وصوت و کلیپ باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

نمازهای ویژه

نماز توبه یکشنبه ذی‌القعده و همه یکشنبه ها + خواص و توصیه عرفا

نماز اولّ هرماه+اعمال اول ماه قمری باترجمه

نماز جعفر طیّار برای برآورده شدن حوائج و بخشش گناهان+ جعفرطیّارکه بود؟

 اعمال عبادی سال

اعمال شب و روز اولّ ماه محرم+ روزه سوم محرم

اعمال عبادی چهارشنبه آخر ماه صفربرای رسیدن به حاجات+ خانه دارشدن

دعای هرروز ماه صفر برای دفع بلا و گرفتاری

عمل و دعای امّ داوُد+ دانلودمتن و کلیپ   استاد حاج مهدی سماواتی

استحباب خواندن دعای جوشن کبیر و دعای جوشن صغیر در روز اوّل ماه رمضان

نمازهای مشترک هرشب ماه رمضان

دعای وداع شب آخر ماه مبارک رمضان: دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه+ دانلودمتن و صوت مداحان منتخب

مراقبات روز ۲۳ ذیقعده: روززیارتی حضرت امام رضا علیه السلام+ زیارت مختصر+صلوات خاصه+سلام و صلوات بر حضرت امام رضا علیه السلام

مراقبات و اعمال شب و روز۲۵ ذیقعده یا دحوالارض: نماز و دعای کامل روزدحوالارض+دانلود صوت دعای روز دحوالارض

مراقبات و اعمال عبادی کامل دهه اول ذیحجه و روز ترویه+نمازشبهای دهه ذیحجه

اعمال و مراقبات کامل شب و روز عرفه و عید قربان+متن زیارت امام حسین علیه السلام درروز عرفه+ زیارتنامه حضرت مسلم ع+زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور

اعمال شب عیدغدیر+نماز دوازده رکعتی شب عید غدیر

اعمال عبادی روزعیدغدیر+ نمازهای ویژه روزعیدغدیر+دعای غدیر

مراقبات و اعمال کامل شب و روز عاشورا+زیارت وارث+نماز شب و روز عاشورابا خواص استثنایی

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

 ادعیه و اذکار 

 اذکاری برای ایمنی از زلزله+دعای مجرّب برای محفوظ بودن

دعای سریع الاجابه وتضمینی از حضرت علی علیه السلام برای همه حاجات، گشایش رزق، دفع سحروجادو و چشم زخم+ترجمه

دانلود پی دی اف کتاب شریف کلیات مفاتیح الجنان گلزار نور

**

متن کامل استغفار هفتاد بند امیرالمؤمنین علیه السلام +ترجمه+دانلودپی دی اف+صوت

مقالات

شیعه پاسخ می دهد:حقیقت توسل، شفاعت و تبرک درقرآن

مقالات انگلیسی

Shia answers: The truth about trusting in The Glorious God (Resort),  consecration and divine healing as mentioned in Quran

مداحی و روضه خوانی

کربلایی حمیدرضاعلیمی
کربلا کربلا کربلا – این دل تنگم عقده ها دارد
(دمام زنی)

عجب رسمیه رسم زمونه-واحد-کربلایی حمید علیمی- دانلودصوت و کلیپ

دانلودنوحه صوتی عمّه بابایم کجاست:کویتی پور+متن نوحه

روضه جانسوز حضرت رقیه(سلام الله علیها) سیّد ذاکر+ ویدئو

دانلود روضه حضرت رقیه باصدای استاد حاج مهدی سماواتی

دانلود مداحی دخترحسین(ع) باصدای کربلایی حسین عینی فرد

دانلود کلیپ یه قلب مبتلا تو این سینه ست کریمی

فاطمیّه: ای فدای اشکهایت اشک میریزم برات- حاج محمودکریمی+ دانلود کلیپ

کلیپ نوحه پیغام کربلا به نجف برد جبرئیل: حاج محمود کریمی+متن نوحه+ دانلود

حب الحسین اجننی دیوونگی کار منه/ شور ترکیبی زیبای کربلایی جواد مقدم و کربلایی میثم استاد آقا+ دانلود


سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir

به این پست امتیاز دهید.
Admin

این مطلب توسط ارسال شده است.

نظرات و ارسال نظر