گلزار نورسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

اعمال و مراقبات ماه مبارک رمضان: اذکار،دعا ها، نمازها با ترجمه +دانلود صوت و متن - گلزار نور

سخن دوست :امام حسين (ع) فرمود: پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


اعمال و مراقبات کامل ماه مبارک رمضان: اذکار و دعاهای مخصوص شب و روز و دعاهای تعقیبات نماز در ماه رمضان

دانلود فایل پی دی اف کتابچه ساده رمضان

برای دستیابی به اعمال روز اول ماه رمضان اینجا کلیک کنید

اعمال مشترک هر شب و روز ماه مبارک رمضان

دعا و استغفار در ماه رمضان، اعمال مخصوص روزها و اعمال مخصوص شبهای ماه رمضان، اعتکاف،تلاوت قرآن ،افطاری و صدقه دادن، سحری خوردن و خواندن دعاهای سحر، خواندن نمازهای ویژه ماه رمضان  از جمله  اعمال مستحبی در ماه رمضان است.درخطبه شعبانیه رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم، مراقبات کامل ماه مبارک رمضان را بیان فرمودند و ضمن بیان عظمت و  اهمیت ماه رمضان به پاداش روزه داران، در زنجیر شدن شیطان ها، رعایت اخلاق روزه داری، یادآوری گرسنگی و تشنگی قیامت، بازشدن درهای رحمت الهی، رعایت حال زیردستان و نیازمندان، اهمیت افطاری دادن، کنترل چشم و گوش و زبان، اهمیت تلاوت قرآن، خوش اخلاقی و توجه به باز شدن درهای رحمت خدا اشاره کردند و در پاسخ به حضرت علی (ع) از ترک گناه به عنوان برترین عمل در این ماه یاد کردند.

حضرت مجتبی علیه السلام فرمود: همانا خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه براى خلق خود ساخته تا به وسيله طاعت او براى جلب رضاى او بر يكديگر سبقت گيرند. پس مردمى سبقت گرفتند و كامياب گشتند و ديگران كوتاهى كردند و ناكام ماندند.( بحارالأنوار، ج۹۱، ص۱۱۹)

پیام مردگان در ایّام جمعه ماه رمضان

در روایتی نقل شده است که اموات در هر جمعه از ماه رمضان می آیند، می ایستند و با صدایی محزون و با حالتی گریان چنین ندا می کنند: ای خانواده من! ای فرزندان من! ای نزدیکان من! با چیزی(عملی) به ما مهربانی کنید تا خداوند به شما رحم نماید. ما را یاد کنید و از دعا فراموش نکنید، بر ما و غربت ما رحم کنید، زیرا ما در زندان تنگ و اندوه طولانی، و در سختی می باشیم، پس بر ما رحم کنید و از دعا و صدقه دادن برای ما کوتاهی نورزید، شاید قبل از آن که مثل ما شوید، خداوند بر ما رحم نماید. ما حسرت بر گذشته می خوریم، ما نیز مثل شما توانا بودیم. پس ای بندگان خدا! به سخن ما گوش فرا داده و فراموش نکنید، فردا روزی شما نیز خواهید دانست. چیزهای اضافی(غیر مورد نیاز) که در دست شماست، قبلاً در دست ما نیز بود، اما در راه بندگی خدا انفاق نکردیم، و از حق مانع شدیم، و لذا ضرر و سختی آن بر عهده ما قرار گرفت، و منفعت و سود آن به دیگران رسید. با درهمی، یا تکّه خمیر نانی، یا تکّه کوچک گوشت به ما توجّه و مهربانی کنید. سپس ندا می کنند: بزودی بر خودتان خواهید گریست در حالی که برای شما فایده ای ندارد، همانگونه که ما گریه می کنیم، و برای ما فایده ای ندارد. لذا قبل از آن که مثل ما شوید، (در راه بندگی خداوند) تلاش کنید.(مستدرک الوسائل، ج۲، ص۱۶۲-۱۶۳)

بهترین عمل در ماه رمضان

ازنظر مراقبه و خودسازی به استناد خطبه شعبانیه، پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم درپاسخ به سئوال حضرت علی علیه‌السلام که فرمود: ای پیامبر خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود: ای ابا‌الحسن! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است.

از نظر اعمال عبادی، بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان خواندن قرآن است و بسیار باید خواند چه آنکه قرآن در این ماه نازل شده است و وارد شده که هر چیزى را بهاریست و بهار قرآن ماه رمضان است و در ماه‌هاى دیگر هر ماهى یک ختم سنت است و اقلش شش روز است و در ماه رمضان در هر سه روز یک ختم سنت است و اگر روزى یک ختم تواند بکند خوب است. علامه مجلسى فرموده که در حدیث است که بعضى از ائمه(ع) در این ماه چهل ختم قرآن مى‌کردند. اگر ثواب هر ختم قرآنى را به روح مقدس ‍ یکى از چهارده معصوم(ع) هدیه کند ثوابش مضاعف گردد و از روایتى ظاهر مى‌شود که اجر چنین کسى آن است که با ایشان باشد در روز قیامت.

برای دستیابی به ترتیل جزء به جزء قرآن با صدای پنج قاری برگزیده همراه با دعاهای قبل و بعداز تلاوت و ذکر آیات سجده اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به آداب تلاوت قران و دعاهای قبل و بعداز تلاوت و ذکر سجده واجبه اینجا کلیک کنید

دو رکعت نمازهر شب ماه رمضان که با آن هفتاد هزار گناه بخشیده می‌شود

شیخ کفعمی در حاشیه «بلدالامین» از سید ابن باقی روایت کرده: که مستحب است در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز خوانده شود، در هر رکعت سوره «حمد» «یک مرتبه» و سوره «توحید» «سه مرتبه» و چون سلام داده شد بگوید:

سُبْحانَ مَنْ هُوَ حَفِيظٌ لَايَغْفُلُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ رَحِيمٌ لَايَعْجَلُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ قائِمٌ لَايَسْهُو، سُبْحانَ مَنْ هُوَ دائِمٌ لَايَلْهُو

منزّه است آن‌که نگهبان است و غفلت نمی‌کند، منزّه است آن‌که مهربان است و شتاب نمی‌ورزد، منزّه است آن‌که برپا است و از یاد نمی‌برد، منزّه است آن‌که همیشگی است و سرگرم نمی‌شود.

سپس تسبیحات اربعه [یعنى: سُبْحانَ اللهِ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ، وَ لا إلهَ إلاّ اللهُ، وَ اللهُ أکْبَرُ] را «هفت مرتبه» بگوید، آنگاه بخواند:

سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ ! يَا عَظِيمُ اغْفِرْ لِيَ الذَّنْبَ الْعَظِيمَ

منزّهی تو، منزّهی تو، منزّهی تو، ای بزرگ، گناه بزرگ مرا بیامرز

سپس بر پیامبر و آل او(علیهم‌السلام) «ده مرتبه» صلوات فرستد.

کسی که این دو رکعت نماز را بخواند، حق‌تعالی برای او هفتاد هزار گناه را بیامرزد… تا پایان روایت.

دعای هرشب ماه رمضان که بهتر است بعداز نمازدورکعتی خوانده شود

أعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ أنْ يَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضانَ أوْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَيْلَتِی هذِهِ وَ لَكَ قِبَلِی ذَنْبٌ أوْ تَبِعَةٌ تُعَذِّبُنِی عَلَيْهِ

خدایا پناه می‌برم به جلال وجه کریم تو از این که ماه مبارک رمضان بر من بگذرد، یا همین امشب صبح شود و هنوز در نامۀ عملِ من گناهی یا تبعاتی باقی مانده باشد که مشمول مغفرت و رحمت و بخشش تو قرار نگرفته باشد.

 

نمازهای سراسر ماه مبارک رمضان اینجاست

نمازهای مشترک هرشب ماه رمضان اینجاست

در هر شب از ماه رمضان دعاى افتتاح را بخواند. به سند معتبر از حضرت صاحب الأمر  امام زمان (ارواحنا فداه) – نقل شده است که به شیعیان نوشتند: در هر شب از ماه مبارک رمضان این دعا را بخوانید که دعاى این ماه را فرشتگان مى شنوند و براى صاحبش استغفار مى کنند.

برای دستیابی به دعای افتتاح همراه با صوت مجموعه مداحان برگزیده اینجا کلیک کنید

سحری خوردن و خواندن دعاهای سحر

برای دستیابی به کاملترین اعمال و دعاهای سحرهاى ماه مبارک رمضان اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به دعای ابوحمزه ثُمالی همراه با صوت مجموعه مداحان برگزیده اینجا کلیک کنید

برای درک شب قدردر هر شب خواندن هزار مرتبه انا انزلناه آمده است.

و امام صادق(ع) فرموده در هر شب هزار مرتبه سوره قدر بخوان وقتی شب ۲۳ شد، دل خود را استوار دار و گوشهایت را برای شنیدن امور عجیبی که می بینی باز کن.(امالی صدوق، ص ۵۲۰٫)

 در هر شب صد مرتبه سوره حم دخان را بخواند.

امام باقر (ع) فرموده هر شب ۱۰۰ سوره دخان را بخوانید ودر شب ۲۳ ببینید شب قدر یعنی چه؟(قرب نوافل، زهرا پاشنگ، جلد یک، مراقبات ماه رمضان به نقل از امالی صدوق، ص ۵۲۰، کافی، ج۱،ص۱۹۶٫)

روایت شده: که هرکه در هر شب از ماه رمضان سوره «إِنّٰا فَتَحْنٰا» را در نماز نافله بخواند، در آن سال از آسیب محفوظ می‌ماند.

دستورالعمل خواندن نماز هزار رکعتی ماه رمضان

تا می توانید در ماه رمضان، نماز بخوانید
‏ حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر چقدر می توانى، در ماه رمضان، نماز بخوان.

(کافی، ج۲، ص۶۱۹)

از شب اوّل ماه، شروع به خواندن هزار رکعت نماز ماه رمضان نماید: 

از اعمالی که مستحب است در شب‌های ماه رمضان بجا آورده می شود، هزار رکعت نماز در مجموع این ماه است که استادان و بزرگان علما در کتاب‌های خود که در زمینه‌ی فقه یا عبادات نوشته‌اند به آن اشاره کرده‌اند:

احادیث در باب کیفیت بجا آوردن آن مختلف است، آنچه موافق روایت ابن ابی قرّه از امام جواد(علیه‌السلام) است و شیخ مفید در کتاب «غرّیه و اشراف» آن را اختیار کرده، بلکه مورد اختیار مشهور از علماست، آن است که:

در دهه اول و دوم ماه رمضان، در هر شب «بیست رکعت» خوانده شود، هر «دو رکعت» به یک سلام، به این صورت که «هشت رکعت» آن را پس از نماز مغرب و «دوازده رکعت» دیگر را بعد از نماز عشا انجام دهد و در دهه آخر ماه در هر شب «سی رکعت» بخواند، «هشت رکعت» آن را پس از نماز مغرب و «بیست‌ودو رکعت» دیگر را بعد از نماز عشا بخواند که مجموع این نمازها «هفتصد رکعت» می‌شود و باقی آن را که «سیصد رکعت» است در شب‌های قدر بخواند: شب نوزدهم صد رکعت و شب بیست‌ویکم صد رکعت و شب بیست‌وسوم نیز صد رکعت که در جمع هزار رکعت می‌شود.

این هزار رکعت به ترتیب دیگری هم وارد شده است که تفصیلش در جای دیگر آمده و این مقام گنجایش شرح آن را ندارد و امید است که اهل خیر در اجرای این هزار رکعت مسامحه و سهل‌انگاری نکنند و خود را از فیض آن بهره‌مند نمایند.

دعای بعداز هر دو رکعت نماز نافله در ماه رمضان

و نیز روایت شده که: پس از هر دو رکعت از نمازهای مستحبی ماه رمضان بخوان:

اللّٰهُمَّ اجْعَلْ فِيما تَقْضِى وَتُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَفِيما تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَكِيمِ فِى لَيْلَةِ الْقَدْرِ أَنْ تَجْعَلَنِى مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ ، الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمُ ، الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ ، وَأَسْأَلُكَ أَنْ تُطِيلَ عُمْرِى فِى طاعَتِكَ ، وَتُوَسِّعَ لِى فِى رِزْقِى ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

خدایا، در آنچه حکم می‌کنی و مقدّر می‌نمایی از فرمان حتمی‌ات و در آنچه بسط می‌دهی از کار حکیمانه‌ات، در شب قدر مقرّر فرما که مرا از حاجیان خانه کعبه‌ات قرار دهی، حاجیانی که حجّشان پذیرفته شده و تلاششان قبول گشته و گناهانشان آمرزیده شده است و از تو درخواست می‌کنم که عمرم را در طاعتت طولانی سازی و روزی‌ات را بر من گسترده نمایی، ای مهربان‌ترین مهربانان.

اذکار و دعاهای مخصوص شب و روز ماه رمضان

رسول اکرم ص فرمودند:

ای مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است.

گرچه همواره راه نیایش عبد و مولا باز است، ولی برای زمان مشخص مانند ماه مبارك رمضان كه عید اولیای الهی است ، فضیلت مخصوص است و دعا طبق بیان نورانی امام سجاد علیه السلام  بهترین عبادت است و  ترك آن استكبار است.

در شب و روز این ماه ذکر صلوات و استغفار و ذکر کلمه توحید: لَا إِلَهَ إِلَّا الله را بسیار بگوئید و نوافل بجا آورده شوند .( زادالمعاد، صفحه ۱۰۹٫ ) بخصوص  نماز شب ترک نشود.

در روایتى آمده: وقتى ماه مبارک رمضان داخل مى شد امام زین العابدین(علیه السلام) جز به دعا و تسبیح و استغفار و تکبیر سخن نمى گفت.( کافى، جلد ۴، صفحه ۸۸، حدیث ۸٫) و نيز بايد به عبادت و انجام نافله هاى شب و روز اهتمام بسيار ورزيد.

دعای یَا ذَا الَّذِی کَانَ قَبْلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ

صوت و دانلود صوت دعای یَا ذَا الَّذِی کَانَ قَبْلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ

شیخ مفید در کتاب «مقنعه» از ثقة بزرگوار على بن مهزیار از حضرت جواد علیه السّلام روایت کرده که‏ مستحب است در هر وقت از شب و روز ماه مبارک رمضان، از اول ماه تا آخر ماه بسیار بگویى:

یَا ذَا الَّذِی کَانَ قَبْلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ ثُمَّ خَلَقَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ ثُمَّ یَبْقَى وَ یَفْنَى کُلُّ شَیْ‏ءٍ یَا ذَا الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ وَ یَا ذَا الَّذِی لَیْسَ فِی السَّمَاوَاتِ الْعُلَى وَ لا فِی الْأَرَضِینَ السُّفْلَى وَ لا فَوْقَهُنَّ وَ لا تَحْتَهُنَّ وَ لا بَیْنَهُنَّ إِلَهٌ یُعْبَدُ غَیْرُهُ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدا لا یَقْوَى عَلَى إِحْصَائِهِ اِلّا أَنْتَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً لا یَقْوَى عَلَى إِحْصَائِهَا اِلّا أَنْتَ.
اى که پیش از هرچیز بوده پس انگاه همه‏چیز را آفرید، و ماندگار است و همه‏چیز نابود مى‏شود، اى که چیزى‏ مانند او نیست، اى ان‏که نه در آسمانهاى بر‌تر، و نه در زمینهاى پایین‏‌تر، و نه بالاى آنها، و نه زیر آنها و نه بین آنها، معبودى جز او نیست که پرستیده شود، سپاس تنها توراست، سپاسى که کسى بر شمردنش‏ جز تو توان ندارد، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، درودى که کسى جز تو توانایى شمردنش را نداشته باشد.

دعای حج

دعای حج با صدای ولید المزیدی

شیخ کلینی در کتاب «کافی» از ابوبصیر روایت کرده: که امام صادق(علیه‌السلام) در ماه رمضان این دعا را می‌خواند:

اللّٰهُمَّ إِنِّى بِكَ وَمِنْكَ أَطْلُبُ حاجَتِى، وَمَنْ طَلَبَ حاجَةً إِلَى النَّاسِ فَإِنِّى لَا أَطْلُبُ حاجَتِى إِلّا مِنْكَ وَحْدَكَ لا شَرِيكَ لَكَ، وَأَسْأَلُكَ بِفَضْلِكَ وَرِضْوانِكَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ وَأَنْ تَجْعَلَ لِى فِى عامِى هٰذَا إِلىٰ بَيْتِكَ الْحَرامِ سَبِيلاً حِجَّةً مَبْرُورَةً مُتَقَبَّلَةً زاكِيةً خالِصَةً لَكَ تَقَرُّبِها عَيْنِى، وَتَرْفَعُ بِها دَرَجَتِى

خدایا، من به وسیله‌ی تو از تو حاجتم را درخواست می‌کنم و هرکه حاجت خویش از مردم بخواهد همانا من حاجتم را نمی‌خواهم مگر از تو، یگانه‌ای، شریکی برای تو نیست، به حق احسان و لطف و خشنودی‌ات از تو می‌خواهم که بر محمّد و اهل‌بیتش درود فرستی و در این سال برایم راهی به سوی کعبه قرار دهی، با زیارتی پاک و پذیرفته، پاکیزه و خالص برای خودت که دیده‌ام به آن روشن شود و مرتبه‌ام به آن بالا رود

وَتَرْزُقَنِى أَنْ أَغُضَّ بَصَرِى، وَأَنْ أَحْفَظَ فَرْجِى، وَأَنْ أَكُفَّ بِها عَنْ جَمِيعِ مَحارِمِكَ حَتَّىٰ لَايَكُونَ شَىْءٌ آثَرَ عِنْدِى مِنْ طاعَتِكَ وَخَشْيَتِكَ وَالْعَمَلِ بِما أَحْبَبْتَ، وَالتَّرْكِ لِما كَرِهْتَ وَنَهَيْتَ عَنْهُ، وَاجْعَلْ ذٰلِكَ فِى يُسْرٍ وَيَسارٍ وَعافِيَةٍ وَمَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَىَّ

خدایا به من روزی کن که دیده‌ام را از حرام فرو بندم و شهوتم را نگاه دارم و خود را از همه حرام‌هایت بازدارم تا آنجا که چیزی نزد من برتر از طاعت و ترس از تو نباشد و توفیق عمل به آنچه واجب کردی و ترک آنچه نپسندیدی و از آن نهی نمودی و همه این‌ها را در کنار آسانی و فراوانی و تندرستی و آنچه به من نعمت دادی قرار ده

وَأَسْأَلُكَ أَنْ تَجْعَلَ وَفاتِى قَتْلاً فِى سَبِيلِكَ تَحْتَ رايَةِ نَبِيِّكَ مَعَ أَوْلِيائِكَ، وَأَسْأَلُكَ أَنْ تَقْتُلَ بِى أَعْداءَكَ وَأَعْداءَ رَسُولِكَ، وَأَسْأَلُكَ أَنْ تُكْرِمَنِى بِهَوانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ وَلَا تُهِنِّى بِكَرامَةِ أَحَدٍ مِنْ أَوْ لِيائِكَ . اللّٰهُمَّ اجْعَلْ لِى مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلاً، حَسْبِىَ اللّٰهُ، مَا شَاءَ اللّٰهُ.

و از تو می‌خواهم مرگم را کشته شدن در راهت در زیر پرچم پیامبرت همراه با اولیایت قرار دهی و از تو می‌خواهم که به وسیله من دشمنان خود و رسولت را نابود کنی و از تو درخواست می‌کنم که مرا گرامی داری با خوار کردن آن که از خلق خود می‌خواهی و خوار نکنی مرا به گرامی داشتن احدی از اولیایت، خدایا برایم همراه پیامبر راهی به خوشبختی قرار ده، خدا مرا بس است، آنچه خدا خواهد شود.

نویسنده گوید: این دعا موسوم به «دعای حجّ» است، سید در «اقبال» خواندن آن را در شب‌های ماه رمضان، پس از مغرب، از امام صادق(علیه‌السلام) روایت کرده و کفعمی در کتاب «بلدالامین» فرموده: در هر روز از ماه رمضان و در شب اوّل آن، خواندن این دعا مستحب است و شیخ مفید در کتاب «مقنعه» آن را برای خصوص شب اول ماه پس از نماز مغرب روایت کرده.

دعاهای بعد از هر نماز در ماه مبارک رمضان

صوت دعای دعای اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ

دعای اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی عَامِی هَذَا

سیّد ابن طاووس از امام صادق و موسى بن جعفر علیهم السّلام روایت کرده که فرمودند: در ماه رمضان از اوّل آن تا آخر آن پس از هر فریضه بخوان:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی عَامِی هَذَا وَ فِی کُلِّ عَامٍ مَا أَبْقَیْتَنِی فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَةٍ وَ سَعَةِ رِزْقٍ وَ لا تُخْلِنِی مِنْ تِلْکَ الْمَوَاقِفِ الْکَرِیمَةِ وَ الْمَشَاهِدِ الشَّرِیفَةِ وَ زِیَارَةِ قَبْرِ نَبِیِّکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ فِی جَمِیعِ حَوَائِجِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ فَکُنْ لِی اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمُرِی [فِی طَاعَتِکَ]وَ تُوَسِّعَ عَلَیَّ رِزْقِی وَ تُؤَدِّیَ عَنِّی أَمَانَتِی وَ دَیْنِی آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ.

خدایا زیارت خانه محرّمت را در امسال و در هر سال نصیبم کن، تا زمانیکه زنده ام دارى در آسانی تندرستى و گشادگى روزى، و محرومم نکن مرا از آن اماکن گرامى، و مشاهد شریف

زیارت قبر پیامبرت که درود تو بر او و بر خاندانش باد، و در تمام حاجات دنیا و آخرت یاور من باش خدایا از تو درخواست میکنم در آنچه که حکم میکنى و مقدّر می‌نمایى، از فرمان حتمى در شب قدر، از حکمى که برگشت داده نمیشود، و به حکم دیگر تبدیل نمی‌گردد، اینکه مرا در شمار زائران خانه محترمت بنویسى، آن زائرانى که پاک و خالصانه است زیارتشان و پذیرفته است تلاششان و آمرزیده است گناهشان، و نابود شده است بدی هایشان، و قرار ده در آنچه حکم میکنى، و مقدّر می‌نمایى اینکه عمرم را طولانى سازی و روزی ام را فراوان کنى، و امانت و قرضم را ادا نمایى، دعایم را اجابت کن اى پروردگار جهانیان.

دعای یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ با صدای مرحوم موسوی قهار

دعای یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ

پس از نمازهاى واجب بخوان:

یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ یَا غَفُورُ یَا رَحِیمُ أَنْتَ الرَّبُّ الْعَظِیمُ الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ ءٌ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِی فَرَضْتَ صِیَامَهُ عَلَیَّ وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ وَ جَعَلْتَ فِیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ جَعَلْتَهَا خَیْرا مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ فَیَا ذَا الْمَنِّ وَ لا یُمَنُّ عَلَیْکَ مُنَّ عَلَیَّ بِفَکَاکِ رَقَبَتِی مِنَ النَّارِ فِیمَنْ تَمُنُّ عَلَیْهِ وَ أَدْخِلْنِی الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

اى بلندمرتبه، اى بزرگ، اى آمرزنده، اى مهربان، تویى پروردگار بزرگى که چیزى همانندش نیست، و اوست شنواى بینا، و این ماهى است که به آن عظمت و کرامت و شرافت بخشیدى و بر سایر ماه‌ها برترى دادى، و ماهى است که روزه اش را بر ما واجب نمودى، و آن ماه رمضان است که قرآن را در آن فرود آوردى، براى هدایت مردم و بیان دلایل روشن از هدایت و تمیز حق از باطل، و شب قدر را در آن قرار دادى، و آن را از هزار ماه بهتر ساختى، اى صاحب منت که بر تو منّتى گذاشته نشود، بر من به آزادى از آتش منّت نه، در جمع آنان که بر آن‌ها منّت نهى، و وارد بهشتم گردان اى مربان‌ترین مهربانان.

صوت دعای اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ

دعای اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ

شیخ کفعمى در «مصباح» و «بلد الامین» و شیخ شهید در مجموعه خود از حضرت رسول صلّى اللّه و علیه و آله روایت کرده اند که آن حضرت فرمود: هرکه این دعا را در ماه رمضان، پس از هر نماز واجب بخواند، حق تعالى گناهان او را تا روز قیامت بیامرزد. آن دعا این است:

اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدِینٍ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَرِیبٍ اللَّهُمَّ فُکَّ کُلَّ أَسِیرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ کُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِینَ اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاکَ اللَّهُمَّ غَیِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِکَ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ.

خدایا دل اهل قبور را شاد کن، خدایا هر تهیدستى را بی نیاز کن، خدایا هر گرسنه اى را سیر کن، خدایا هر برهنه اى را بپوشان، خدایا قرض هر بدهکارى را ادا کن. خدایا غم هر غم زده اى را برطرف کن، خدایا هر غریبى را به وطن بازگردان، خدایا هر اسیرى را آزاد فرما، خدایا هر فسادى را در کار مسلمانان اصلاح گردان، خدایا هر بیمارى را درمان ده، خدایا راه تهیدستى ما را با توانگریت ببند، خدایا بدحالى ما را به خوبى حال خود تغییر ده، خدایا وام ما را بپرداز، و ما را از تهیدستى بی‌نیاز کن، همانا تو بر هرچیز توانایى.

برخی اذکار ودعاهای مخصوص روزهای ماه رمضان

در هر روز صد مرتبه این ذکر را بگوید که محدث فیض در خلاصه اذکار ذکر فرموده:

سُبْحَانَ الضَّارِّ النَّافِعِ، سُبْحَانَ الْقَاضِي بِالْحَقِّ، سُبْحَانَ الْعَلِيِّ الْأَعْلَى، سُبْحَانَهُ وَ بِحَمْدِهِ، سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى.

منزه است خداى ضار و نافع منزه است خداى داور به حق منزه است خداوند بلند مرتبه بلند مقام منزه است و او را حمد مى‏كنم منزه است و برتر و بالاتر.

شیخ مفید در مقنعه فرموده: و از مستحبات ماه رمضان در هر روز صد مرتبه صلوات فرستادن بر رسول خدا(صلى الله علیه وآله)است و اگر زیادتر بفرستد فضیلت بیشترى دارد.( مقنعه، صفحه۳۱۳٫)

خواندن صلوات کبیر و تسبیحات دهگانه(عشر) ماه رمضان

برای دستیابی به تسبیحات دهگانه هرروز ماه رمضان اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به صلوات کبیر مخصوص ماه رمضان اینجا کلیک کنید

خواندن دعاهای کوتاه مخصوص هرروز

برای دستیابی به دعاهای مختصر مخصوص روزهای ماه رمضان اینجا کلیک کنید

دادن صدقه

سيد بن طاووس مي فرمايد:

ماه رمضان شروع سال عبادي ماست

به شكرانه اينكه توفيق ورود به سال جديد را داريم  صدقه بدهيم

صدقه هم باعث مي شود عفو قبلي ما كامل شود هم توفيقاتمان كامل شود

زيرا خداوند در قران فرموده :” ان الحسنات يذهبن السيئات”  و صدقه حتما حسنه است لذا حتما اين كاررامي كند

سيد بن طاووس مي فرمايد: به نظر من براي هرروز سال گذشته تان يك نان صدقه بدهيد و ( در ماه رمضان نان را اطعام كنيد زيرا صدقه وقتي از نوع اطعام باشد ثواب بيشتري دارد

زيرا  من حتما هرروز مرتكب گناهي مي شوم و به وسيله آن نان ،گناه آن روز محو مي شود)

دعای مشترک شب و روزهای ماه رمضان

صوت و دانلود صوت دعای اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ

دعای اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ،اَلَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ

نقل شده است: که هر کس این دعا را در هر روز از ماه رمضان بخواند، خداوند متعال گناهان بسیارى را از او بیامرزد. سیّد بن طاووس در اقبال از ابوبصیر روایت کرده است که امام صادق(علیه السلام) فرمود: در شب هاى ماه رمضان بعد از نماز مغرب، با این دعا، براى توفیق زیارت خانه خدا دعا کن.( اقبال، صفحه ۲۴) از ابوبصیر روایت شده که امام صادق(علیه السلام) در ماه رمضان این دعا را مى خواند و کفعمى در بلدالامین گفته است که: مستحبّ است این دعا را در شب اوّل ماه رمضان و هر روز از این ماه بخواند: ( بلدالامین، صفحه ۲۲۲٫)

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ،اَلَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ عَلى عِبادِکَ فیهِ الصِّیامَ وَارْزُقْنى حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرامِ فى هذَا الْعامِ وَفى کُلِّ عام وَاغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُها غَیْرُکَ یا ذَا الْجَلالِ وَ الاْکْرامِ.

 ( مصباح کفعمى، صفحه ۶۱۸ ؛بلدالامین، صفحه ۲۲۳٫)

خدایا اى پروردگار ماه رمضانى که فرود آوردى در آن قرآن را و واجب کردى بر بندگانت در این ماه روزه را و روزى من کن حج خانه محترمت (کعبه) را در این سال و در هر سال و بیامرز برایم گناهان بزرگ را که براستى نیامرزد آنها را کسى جز تو اى صاحب جلالت و بزرگوارى.

برخی دعاهای مخصوص شبهای ماه رمضان

دانلود و صوت دعای اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى با صدای حاج منصور ارضی

دعای اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ

از سیّد روایت شده که هر که در هر شب ماه رمضان این دعا را بخواند گناهان ۴۰ سال او آمرزیده میشود. دعا این است:

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ.

خدايا اى پروردگار ماه رمضان كه در آن قرآن را فرستادى و بر بندگان روزه را در اين ماه واجب كردى درود فرست بر محمد و آل محمد و روزيم گردان حج خانه محترم خود كعبه را در اين سال و در هر سال و بيامرز برايم اين گناهان بزرگ را كه براستى نيامرزد آن ها را جز تو اى بخشاينده و اى بسيار دانا.

دعای اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ فیـما تَقْضى

صوت و انلود صوت دعای اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ فیـما تَقْضى

دعای اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ فیـما تَقْضى

از حضرت صادق(علیه السلام) روایت شده است که در هر شب ماه رمضان این دعا را مى خوانى:

اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ فیـما تَقْضى وَتُقَدِّرُ مِنَ الاْمْرِ الْمَحْتُومِ فِى الاْمْرِ الْحَکیمِ، مِنَ الْقَضآءِ الَّذى لا یُرَدُّ وَلا یُبَدَّلُ، اَنْ تَکْتُبَنى مِنْ حُجّاجِ بَیْتِکَ الْحَرامِ، اَلْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ، اَلْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ، اَلْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ اَلْمُکَفَّرِ عَنْ سَیِّئاتِهِمْ وَاَنْ تَجْعَلَ فیـما تَقْضى وَتُقَدِّرُ، اَنْ تُطیلَ عُمْرى فى خَیْر وَعافِیَة، وَتُوَسِّعَ فى رِزْقى وَتَجْعَلَنى مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدینِکَ وَلا تَسْتَبْدِلْ بى غَیْرى.( اقبال، صفحه ۶۱

خدایا از تو خواهم که در قضا و قدر حتمى و فرمان حکیمانه خود از آن قضایى که برگشت ندارد و تغییرپذیر نیست چنان مقرر دارى که ثبت کنى نام مرا از حاجیان کعبه ات که حجشان قبول شده و سعیشان پذیرفته گردیده و گناهانشان آمرزیده شده و از بدیهاشان صرفنظر گردیده و نیز در قضا و قدر خود مقرر دارى که عمر مرا در خوبى و تندرستى طولانى کنى وروزیم توسعه دهى و بگردانى مرا از آن کسانى که بوسیله آنان دینت را یارى کنى و مرا با دیگرى عوض نکنى.

دعای اَعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِکَ الْکَریمِ، اَنْ یَنْقَضِىَ

مرحوم محدّث قمى نقل کرده است که: در أنیس الصالحین آمده است که در هر شب از شبهاى ماه رمضان این دعا را بخوان:

اَعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِکَ الْکَریمِ، اَنْ یَنْقَضِىَ عَنّى شَهْرُ رَمَضانَ، اَوْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَیْلَتى هـذِهِ، وَلَکَ قِبَلى تَبِعَةٌ اَوْ ذَنْـبٌ تُعَذِّبُنى عَلَیْهِ.( مفاتیح الجنان، اعمال شبهاى ماه مبارک رمضان)

پناه مى برم به جلال ذات بزرگوارت از این که ماه رمضان از من بگذرد یا سپیده دم امشب بزند و هنوز از تو در پیش من بازخواست یا گناهى مانده باشد که مرا بدان عذاب کنى.

صوت و دانلود صوت دعای اَللّهُمَّ بِرَحْمَتِكَ فِي ٱلصَّالِحِينَ

دعای اَللّهُمَّ بِرَحْمَتِكَ فِي ٱلصَّالِحِينَ فَأَدْخِلْنَا وَفِي عِلِّيِّينَ

 درهر شب بخواند:  

اَللّهُمَّ بِرَحْمَتِكَ فِي ٱلصَّالِحِينَ فَأَدْخِلْنَا وَفِي عِلِّيِّينَ فَٱرْفَعْنَا وِبَكَأَسٍ مِنْ مَعِينٍ مِنْ عَيْنٍ سَلْسَبِيلٍ فَٱسْقِنَا وَمِنَ الْحُورِ الْعِينِ بِرَحْمَتِكَ فَزَوِّجْنَا وَمِنَ الْوِلْدَانِ الْمُخَلَّدِينَ كَأنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ فَأَخْدِمْنَا وَمِنْ ثِمَارِ الْجَنَّةِ وَلُحُومِ ٱلطَّيْرِ فَأَطْعِمْنَا وِمِنْ ثِيَابِ ٱلسُّنْدُسِ وَالْحَرِيرِ وَٱلإِسْتَبْرَقِ فَأَلْبِسْنَا وَلَيْلَةَ الْقَدْرِ وَحَجَّ بَيْتِكَ الْحَرَامِ وَقَتْلاً فِي سَبِيلِكَ فَوفِّقْ لَنَا وَصَالِحَ ٱلدُّعَاءِ وَالْمَسْأَلَةِ فَٱسْتَجِبْ لَنَا (يَا خَالِقَنَا ٱسْمَعْ وَٱسْتَجِبْ لَنَا) وَإِذَا جَمَعْتَ ٱلأَوَّلِينَ وَٱلآخِرِينَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَٱرْحَمْنَا وَبَرَاءَةً مِنَ ٱلنَّارِ فَٱكْتُبْ لَنَا وَفِي جَهَنَّمَ فَلاَ تَغُلَّنَا وَفِي عَذَابِكَ وَهَوَانِكَ فَلاَ تَبْتَلِنَا وَمِنَ ٱلزَّقُّومِ وَٱلضَّرِيعِ فَلاَ تُطْعِمْنَا وَمَعَ ٱلشَّيَاطِينِ فَلاَ تَجْعَلْنَا وَفِي ٱلنَّارِ عَلَىٰ وُجُوهِنَا فَلاَ تَكْبُبْنَا (فَلاَ تَكُبَّنَا) وَمِنْ ثِيَابِ ٱلنَّارِ وَسَرَابِيلِ الْقَطِرَانِ فَلاَ تُلْبِسْنَا وَمِنْ كُلِّ سُوءٍ يَا لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ أَنْتَ بِحَقِّ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ أَنْتَ فَنَجِّنَا.

خدایا بوسیله رحمتت ما را در جرگه شایستگان وارد کن و درعلیین بهشت بالا بر و جامى از آب خوشگوار چشمه سلسبیل به ما بنوشان و از حوریان بهشتى به رحمت خود به ازدواج ما درآور و از پسران جاویدان که همچون مرواریدانى در صدفند به خدمت ما بگمار و از میوه هاى بهشتى و گوشت پرندگان به ما بخوران و از جامه هاى زربفت و ابریشم و دیبا به ما بپوشان و به درک فضیلت شب قدر و حج خانه کعبه و کشته شدن در راه خود ما را موفق بدار و دعاى شایسته و خواهش ما را برآور و چون اوّلین و آخرین را در روز قیامت گرد آوردى در آن هنگام به ما ترحم کن و منشور رهایى ما را از آتش برایمان بنویس و در دوزخ

ما را به زنجیر مبند و در شکنجه و خواریت ما را مبتلا مکن و از درخت زقوم و ضریع به ما خوران و با شیاطین ما را در یکجا قرار مده و به رو در آتش دوزخ ما را مینداز و از جامه هاى آتشین و پیراهنهاى آتش زاى قطران (آهن آب شده) به ما مپوشان و از هر بدى اى خدایى که جز تو معبودى نیست به حق کلمه لا اله الاّ أنت ما را نجات بخش.

دعای دهه دوم ماه رمضان

حضرت باقر عليه السّلام فرمود: در ثلث دوم ماه مبارك رمضان‏ (يعنى از شب یازدهم تا شب بيستم) قرآن‏ كريم را در مقابل خود بگشا و بگو:
«اللَّهُمَ‏ إِنِّي‏ أَسْأَلُكَ‏ بِكِتَابِكَ‏ الْمُنْزَلِ‏ وَ مَا فِيهِ ، وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَعْظَمُ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى ، وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ»


سپس هر حاجت كه مى‏ خواهى طلب كن.

دستورالعمل سیدعلی آقا قاضی ره برای ماه مبارک رمضان

 -نمازهای واجب را در وقت فضلیت بخوانید.

-تا می‌توانید در شب‌ها قرآن تلاوت کنید که قرآن شراب مؤمنین است، تلاوت قرآن از یک جزء کمتر نباشد.

-مداومت به سجده یونسیه و گفتن آن از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مرتبه: لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ .( آیه ۸۷ سوره انبیا )  

 -بعد از نمازهای واجب تسبیحات حضرت زهرا (س) ترک نشود که از انواع ذکر کثیر است.

-دعا برای فرج حضرت صاحب الزمان (عج) در همه اوقات این ماه.

  –خواندن زیارت جامعه کبیره در روزهای جمعه.

برای دستیابی به متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره با صوت مجموعه مداحان برگزیده اینجا کلیک کنید

  -به دیدار و زیارت نیکوکاران بروید.

-هفته‌ای یکبار زیارت اهل قبور ترک نشود.

آداب و عبادات شبهای مخصوص، ایّام البیض و شب نیمه رمضان شب های قدر،  شب عيد  و آداب روز عيد، مراقبات شامل مراتب ذیل است:

 اعمال ایّام البیض ماه رمضان

  آغاز شبهاى بیض [یعنى شبهاى روشن و تابناک که عبارتند از شبهاى سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه] است‏ و در آن سه عمل مستحب است:

 اوّل: غسل کردن

 دوم: چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و بیست‏ وپنج بار سوره توحید.

سوم: همانطور که در اعمال ایّام البیض ماه رجب و شعبان بیان شد، در شب سیزدهم دو رکعت نماز در هر رکعت پس از سوره «حمد» سوره‏ هاى «یس» و «تبارک الّذى بیده الملک» و «قل هو الله احد» را بخواند. و در شب چهاردهم: این نماز خوانده مى‏شود به صورت چهار رکعت با دو سلام ، و در شب پانزدهم همین نماز را در شش رکعت، که هر که آن را در ایام البیض ماه رمضان بخواند، گناهانش آمرزیده مى‏شود هرچند به تعداد قطرات باران، و برگ درختان، و ریگ بیابان باشد.

درایّام البیض ماه مبارک رمضان خواندن دعای مُجیر توصیه شده است.

درمفاتیح الجنان در توضیح دعای مُجیر گفته شده برای آمرزش گناهان و شفای بیمار و ادای قرض و توانگر شدن و رفع غم نافع است.

برای دستیابی به دعای مُجیر با ترجمه و صوت مجموعه مداحان برگزیده اینجا کلیک کنید

همچنین خواندن دعای صحیفه یا تسبیح در ایّام البیض همه ماهها توصیه شده است.

برای دستیابی به دعای تسبیح با ترجمه و صوت اینجا کلیک کنید

 اعمال شب پانزدهم ماه رمضان

 از شبهاى پربرکت است، و در آن چند عمل مستحبّ است:

 اوّل غسل کردن.

 دوّم: زیارت امام حسین علیه السّلام.

برای دستیابی به زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام اینجا کلیک کنید

 سوم: شش رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره «حمد» سوره‏هاى «یس» و «تبارک الّذى بیده الملک و «قل هو الله احد» خوانده شود.

 چهارم: صد رکعت نماز بخواند، در هر رکعت پس از سوره «حمد» ده‏ مرتبه سوره «توحید» خوانده شود. شیخ مفید در کتاب» مقنعه «از حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام روایت کرده که‏ هرکه این عمل را بجا آورد حق تعالى ده فرشته به سوى او مى‏فرستد، تا دشمنانش را از پرى و آدمى از او دور کنند، و هنگام مرگ او سى فرشته مى‏فرستد، که او را از عذاب دوزخ ایمن کنند.

پنجم: روایت شده که از امام صادق علیه السّلام‏ پرسیدند: چه مى‏فرمایى در حق کسى‏ که در شب نیمه ماه رمضان کنار قبر امام حسین علیه السّلام حاضر شود؟ حضرت فرمود: خوشا به حال کسى‏که در شب نیمه ماه رمضان پس از نماز عشا ده رکعت نماز کنار قبر آن حضرت بجار آورد، البته این نماز غیر از نافله شب مى‏باشد، و بخواند در هر رکعت پس از سوره «حمد» ده مرتبه «توحید» را، و به خداى تعالى‏ از آتش دوزخ پناه ببرد، خدا او را نجات یافته از آتش ثبت مى‏کند، و از دنیا نرود تا فرشتگانى را در خواب ببیند، که او را به بهشت بشارت مى‏دهند، و نیز فرشتگانى که او را از آتش ایمن مى‏کنند.

 روز نیمه ماه رمضان

در چنین روزى در سال دوم هجرى ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبى علیه السّلام واقع شد، و شیخ مفید فرموده: ولادت امام محمّد تقى علیه السّلام در چنین روزى در سال صدونودوپنج هجرى بوده، اما مشهور از علما برآنند که آن در غیر این روز بوده است، به هر صورت این روز روز بسیار شریفى است، و دادن صدقات‏ و بخششها در این روز فضیلت بسیار دارد.

اعمال شب هفدهم ماه رمضان

شب هفدهم: شب بسیار مبارکى است، در آن شب سپاه رسول خدا با کافران قریش در منطقه بدر روبرو شدند، و فرداى آن جنگ بدر درگرفت، و خدا سپاه آن حضرت را بر مشرکین پیروز کرد، و آن پیروزى از بزرگ‌ترین فتوحات‏ اسلام بود، به همین خاطر علما فرموده‏اند: صدقه در چنین روزى، همراه شکرگزارى بسیار به درگاه حق بسیار مستحب است، و همچنین در شبش غسل و عبادت فضیلت بسیار دارد.

اعمال و عبادات شبهای قدرو روزهایش ودانلود صوت دعاها و سوره های خاص شب قدر اینجاست

برای دستیابی به زیارت امام حسین علیه السلام درشبهای قدر و روزهای عید فطر و قربان اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به دعای جوشن کبیر اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به زیارت امیر المؤمنین علیه السلام در روز شهادتش توسط خضر نبی علیه السلام با ترجمه اینجا کلیک کنید

برای دستیابی به به اعمال و دعاهای دهه آخر و جمعه آخر ماه رمضان اینجا کلیک کنید

دعای وداع شب آخر ماه مبارک رمضان: دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه+ دانلودمتن و صوت مداحان منتخب

برای دستیابی به اعمال و نمازهای شب و روز عید فطر اینجا کلیک کنید

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir


🔵 ٩ توصیه عرفانی از مرحوم آيت الله كشميرى برای ماه مبارک رمضان

🔻 کمیت‌گرا نباشید
١- “کمیت گرا نباشید؛ کیفیت جو باشید!”
دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید؛ بلكه در پی هضم آنها باشید! غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جان تان شود. بزرگترین مشکل ما قشری‌نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال های قبل با ولعِ زیادخوانی اعمال انجام دادید، به کجا رسیدید؟!

آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید فقط براى الله روزه بگیرید؛ فقط الله! آداب روزه‌داری را تا آنجا که نشاط دارید، انجام دهید:

🔻٢- تفکر
حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه‌داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید.
خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود.

🔻٣_ یکی از مهم‌ترین حالات بندگی خصوصاً در ماه رمضان، حالتی است که توصیه‌ى مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است.
فقط خدا و اولیاء الهی می‌دانند هنگام سجده‌ى عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما می‌بارد. حتماً در روز یک سجده‌ى طولانی داشته باشید.

🔻۴- حتی‌المقدور در خانه خود افطار کنید؛ حتی در مساجد افطار نکنید.
بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه‌ی افطار به خانواده و خانه‌ى شما تعلق گیرد.
در ضمن، هنگام افطار دِلال کنید!
“دِلال يعنى ناز کردن”
هنگام افطار برای خدا ناز کنید! چون براش روزه ‌گرفتید وحضرتش خوان کرم گسترده؛ لقمه‌ى اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! دعا کنید؛ یعنی به خدا عرض کنید: “اگر حاجتم را بدی، افطار می‌کنم!”
این حالت معجزه می‌كند!

🔻۵- رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان کیمیای«حُسن خلق» است.
با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق و مهربانی برخورد ‌کنید. لحظه‌ى عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی الهی است!

🔻۶- کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای «اشک» به ساحل نجات می رسد! از خدای سبحان در این ماه خصوصاً اسحار سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید.

🔻۷- از ابتدای ماه رمضان باید هدف‌گذاری شما “لیلة القدر” باشد که جان رمضان است.
در این خصوص، سخن زیاد است؛ لکن، «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز» فقط سعی کنیم شب قدر در ما واقع شود نه در ماه!

🔻۸- این ماه ماه «ربیع القرآن» ماست.
در این بهار قرآنی هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر نمایید. امید است دم دمای افطار آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد!

🔻۹- در سراسر ماه رمضان توجه شما به روزه‌دار حقیقی و انسان کامل یعنی امام عصر نباید منقطع شود.

التماس دعای فرج 🌹🌷🌹

🌙 ماه رمضان ، ماه میهمانی خداوند بر شما مبارک باد .

🟨

گزیده ای از قرآن، دعاها، مناجات، زیارات ، مداحی و مطالب سایت گلزارنور

قرآن آن لاین بسیار نفیس سایت گلزارنور

قرآن آن لاین سایت گلزارنور

قابلیت ها:
امکان جستجو در متن قرآن.
امکان دسترسی سریع به سوره ، آیه ، جزء و صفحه دلخواه.
قابلیت قرائت همزمان قرآن با ۲۹ صوت بسیار زیبا از ۲۵ قاری بین المللی و همچنین ترجمه‌های گویای فارسی و انگلیسی
امکان انتخاب ۱۰۱ ترجمه قرآن از ۴۱ زبان زنده دنیا.
مشاهده ترجمه قرآن، تنها با قرار گرفتن مکان نما بر روی آیه مورد نظر.
امکان انتخاب تعداد تکرار آیه ، سوره ، صفحه و جزء جهت حفظ قرآن.
امکان افزودن قاری (به عنوان مثال جهت شنیدن ترجمه گویای فارسی ، انگلیسی و یا هر دو بعد از قرائت هر آیه)
و بسیاری امکانات دیگر.

ترتیل کلّ قرآن کریم به تفکیک جزء با صدای پنج قاری ممتاز: منشاوی، عبدالباسط، پرهیزکار، شاکرنژاد، معتز آقایی +دانلود صوت ومتن+ آداب تلاوت، دعاهای قبل و بعداز تلاوت

ترتیل کلّ سوره های قرآن +سوره های منتخب و جزء ۳۰  با صدای استاد منشاوی و تکرار کودک

دانلود قرآن به تفکیک صفحه به صفحه استاد منشاوی

متن وترجمه جدولی قرآن کریم بر حسب سوره: خودآموز آسان آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن کریم

قرآن آن لاین سایت گلزارنور با قابلیتهای متعدد انتخاب صفحه، سوره و آیه، انتخاب قاری از۲۵ قاری ممتاز،انتخاب و مشاهده ترجمه

جامعترین دعاهای ختم قرآن،دعاهای قبل و بعداز تلاوت قرآن+ دانلود متن، دعای سجده واجب قرآن وآداب تلاوت قرآن

ختم قرآن سایت بصورت صفحه ای، حزب، جزء و ختم صلوات و دعاها، ختم هدیه به اموات

مفاتیح الجنان سایت گلزارنور

نهج البلاغه سایت گلزارنوربا ترجمه فارسی و انگلیسی

معرفی کتابهای ارزنده و نمونه، تألیف: زهراپاشنگ

معرفی کتاب مهمترین دانستنیهای یک مسلمان بارویکرد روزشماررویدادهای مهم اسلام و اعمال عبادی سال

معرفی کتاب راهکارهایی برای عبور آسانتراز مرگ، برزخ و قیامت و نحوه مرگ و شهادت پیامبران و ائمه اطهار ع

معرفی کتاب کلیدهای گنج خوشبختی و عاقبت بخیری ازامام صادق علیه السلام

معرفی وخلاصه شرح کتاب دوجلدی قُرب نوافل

ذکر،دعا، زیارت و تسبیح ایّام هفته

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز یکشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز دوشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز سه شنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز چهارشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز پنجشنبه+ دانلود متن و صوت

ذکر، دعا، زیارت و تسبیح روز جمعه+ متن و صوت

دعا ها

دعای کمیل باترجمه فارسی+دانلود صوت ومتن باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

دعای ندبه باترجمه فارسی+ دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای توسل باترجمه فارسی+متن وصوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای سمات باترجمه فارسی+خواص وبرکات+ دانلودمتن و صوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای عهد باترجمه فارسی و دانلود متن وصوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای یستشیربا خواص بخت گشایی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

دعای صباح باترجمه فارسی+خواص+دانلودصوت ومتن باصدای مداحان منتخب

دعای عدیله باترجمه فارسی +دانلود صوت+متن باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای احتجاب باترجمه فارسی+ دانلود صوت و متن

دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان عج+ دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

دعای عرفه باترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت باصدای مدّاحان منتخب

حدیث شریف  کساء+ شرح مختصر+ دانلود متن و صوت باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

متن و فضائل دعای عشرات با ترجمه+ دانلود متن و صوت با صدای مداحان منتخب

اعمال مستحبی ایّام البیض هر ماه قمری+ پاداش، متن، صوت و ترجمه دعای صحیفه(تسبیح)+نمازایّام البیض هرماه قمری

دعاى‏ اللهُمَّ یَا شَاهِدَ کُلِّ نَجْوَى ودعاى‏ اللّٰهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَيَّأَ مخصوص شب ‏وروز جمعه و روز عرفه+ دانلود صوت و متن

دعای یا مَنْ اَظْهَرَ الْجَمیلَ وَ سَتَرَ الْقَبیح یا دعای أهل البيت المعمور با خواص معجزه آسای دنیوی و اخروی

دعای عَلْقَمه(دعای بعد از زیارت عاشورا) باترجمه+دانلود متن و صوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

دعای اَبوحَمزه ثُمالی باترجمه ودانلود متن وصوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای صَنَمَیْ قُرَیش با ترجمه + دانلود متن و صوت با صدای محسن فرهمند+ختم دعای صنمی قریش جهت رسیدن به حاجات و مهمّات و شفای بیماریها

دعای افتتاح با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+ دانلود صوت و متن

مناجات ها

مناجات امیرالمؤمنین امام علی (ع) در مسجد کوفه+ دانلودمتن وصوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی و فرهمند

لیست، فهرست و دعاهای مناجات خمس عشره سیدالساجدین امام سجاد علیه‌السلام

صحیفه سجادیه

لیست وفهرست دعاهای صحیفه سجادیه برای دسترسی به متن هردعا

خطبه ها

خطبه غدیر+دانلود صوت و متن با ترجمه فارسی

رساله

رساله حقوق حضرت امام سجاد (ع) همراه با ترجمه و دانلود متن

 ادعیه و اذکار 

 اذکاری برای ایمنی از زلزله+دعای مجرّب برای محفوظ بودن

دعای سریع الاجابه وتضمینی از حضرت علی علیه السلام برای همه حاجات، گشایش رزق، دفع سحروجادو و چشم زخم+ترجمه

متن کامل استغفار هفتاد بند امیرالمؤمنین علیه السلام +ترجمه+دانلودپی دی اف+صوت

دعای رفع نحسی ایّام زندگی

ختم سوره واقعه در روز دوشنبه اول ماه قمری برای افزایش رزق و برآورده شدن حاجات مهمّ+دانلودصوت سوره واقعه باصدای استاد منشاوی و استادمعتز آقایی

دعای صَنَمَیْ قُرَیش با ترجمه + دانلود متن و صوت با صدای محسن فرهمند+ختم دعای صنمی قریش جهت رسیدن به حاجات و مهمّات و شفای بیماریها

دعای حضرت ادریس علیه السلام(چهل اسم ادریسی، اذکار ادریسیه) با إعراب وترجمه+طریقه ختم حاجت هر اسم ادریسی

حدیث

پنجاه حدیث درباره نماز جماعت

چهل حدیث ناب از رسول اکرم صلى الله عليه و آله

چهل حدیث ناب از امام حسن مجتبی علیه السلام

زیارتنامه  و صلوات خاصه

زیارت جامعه کبیره باترجمه فارسی+دانلود  متن وصوت ومدّاحان منتخب

 زیارت حضرت رسول(ص) از راه دورباترجمه فارسی+ دانلود متن و صوت

زیارت امین الله+شرح مختصر+دانلود متن و صوت زیارت امین الله باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت ششم امیرالمؤمنین علیه‌السلام با ترجمه+دانلود متن وصوت مداحان منتخب

متن کامل زیارت غدیریه امام هادی(ع): سند دفاع ائمه اطهار علیهم السلام از ولایت امیر المومنین علی(ع)+دانلود صوت و متن

زیارت امیرامؤمنین علیه السلام در شب و روز عید مبعث با ترجمه+دانلود صوت و متن

زیارت امیر المؤمنین علیه السلام در روز شهادتش توسط خضر نبی علیه السلام با ترجمه و دانلود متن

زیارتنامه، صلوات خاصه و صلوات حضرت فاطمه زهراعلیها السلام باصدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن+زیارت حضرت زهرا (س) در سوم جمادی الاخر

صلوات خاصه و زیارت امام حسن مجتبی علیه السلام+دانلود صوت و متن

زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام+دانلودصوت و متن

صلوات خاصه امام حسین علیه السلام با صوت +متن و صلوات بر امام حسین علیه السلام از صلوات بر حجج طاهره+ متن

دستورالعمل ساده زیارت امام حسین علیه السلام از منزل: روزانه و روز جمعه

زیارت عاشوراباترجمه فارسی باصدای مجموعه مدّاحان منتخب + دانلود صوت و متن

دعای عَلْقَمه(دعای بعد از زیارت عاشورا) باترجمه+دانلود متن و صوت با صدای استاد حاج مهدی سماواتی

زیارت وارث (متن کامل) با صدای مجموعه مداحان منتخب و دانلود صوت و متن

زیارت امام حسین علیه السلام : زیارت اول رجب، نیمه رجب و نیمه شعبان

زیارت ناحیه مقدسه باترجمه و دانلود متن و صوت با صدای سیّد میرداماد

متن کامل زیارت اربعین با ترجمه+ دانلود متن وصوت و کلیپ باصدای مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت امام حسین علیه السلام در شب‌های قدر باترجمه و دانلود صوت

اعمال و مراقبات کامل شب و روز عرفه و عید قربان+متن زیارت امام حسین علیه السلام درروز عرفه+ زیارتنامه حضرت مسلم ع+زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور

زیارت امام حسین علیه السلام در عید فطر و قربان باترجمه و دانلود صوت و متن

زیارتنامه وصلوات خاصه امام سجاد علیه السلام باترجمه و دانلود صوت

زیارتنامه، صلوات خاصه و توسل به امام باقر علیه السلام+دانلود صوت و متن

متن و صوت زیارت و صلوات خاصه+روضه امام صادق علیه السلام+دانلود صوت

صلوات خاصه، صلوات و زیارت مخصوص امام موسی کاظم علیه السلام+دانلود صوت و متن

زیارت‌‌نامه ها، نماز زیارت، سلام و صلوات ،صلوات خاصه و دعاهای بعداززیارت امام رضا(ع) با ترجمه +دانلود صوت ومتن

مراقبات روز ۲۳ ذیقعده: روززیارتی حضرت امام رضا علیه السلام+ زیارت مختصر+صلوات خاصه+سلام و صلوات بر حضرت امام رضا علیه السلام

زیارتنامه+صلوات خاصه +روضه امام جواد علیه السلام

زیارتنامه و صلوات خاصه امام جواد، حضرت امام محمدتقی(ع)با ترجمه و صدای مداحان منتخب

زیارتنامه وصلوات خاصه حضرت امام هادی علیه‌السلام باترجمه+دانلود متن و صوت باصدای مداحان منتخب

زیارتنامه امام حسن عسکری(ع) باترجمه فارسی+دانلود  متن و صوت باصدای مجموع مداحان منتخب

متن کامل زیارت آل یاسین+ دعای بعدش و ترجمه فارسی+دانلودمتن و صوت مجموعه مدّاحان منتخب

زیارت و استغاثه به امام زمان عج: سَلَامُ‏ اللهِ الْكَامِلُ‏ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعَام با ترجمه و صدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت

زیارتنامه امامزادگان

دو زیارتنامه مشترک ومختصر برای امام زادگان علیهم السلام

زیارتنامه حضرت عبّاس علیه السلام باترجمه+دانلود متن و صوت باصدای استاد حاج مهدی سماواتی و مدّاحان منتخب

سه زیارتنامه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) با ترجمه +دانلود متن و صوت

زیارتنامه حضرت رقیه (س) باترجمه و صوت+ روضه حضرت رقیه(س) با صدای استادحاج مهدی سماواتی+ دانلود

زیارتنامه حضرت رقیه علیهاالسلام+ دانلود صوت

زیارت امّ البنین سلام الله علیها با ترجمه و صوت

فضیلت و متن زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام+ دانلود متن باترجمه و صوت

زیارت های ویژه و مشترک ائمه اطهار علیهم السلام

زیارت جامعه کبیره باترجمه فارسی+دانلود  متن وصوت ومدّاحان منتخب

متن کامل زیارت غدیریه امام هادی(ع): سند دفاع ائمه اطهار علیهم السلام از ولایت امیر المومنین علی(ع)+دانلود صوت و متن

صلوات

صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه+دانلود صوت و متن

نماز

طریقه خواندن نمازشب+فضائل+احکام+ تعقیبات+ دعای حزین

نمازهای نافله صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا: احکام و تعقیبات آنها

آموزش نماز باترجمه فارسی و انگلیسی+احکام+تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام+ چرا زبان عربی، زبان رسمی نمازاست؟

اذان و اقامه باترجمه فارسی و انگلیسی+ احکام

نماز جمعه و احکام آن+ دعای قنوت نماز جمعه امام رضا علیه السلام

نمازجماعت و احکام آن

نمازهای ویژه

نماز توبه یکشنبه ذی‌القعده و همه یکشنبه ها + خواص و توصیه عرفا

نماز اولّ هرماه+اعمال اول ماه قمری باترجمه

نماز جعفر طیّار برای برآورده شدن حوائج و بخشش گناهان+ جعفرطیّارکه بود؟

نماز آیات را چطور بخوانیم؟+کلیپ آموزشی نمازآیات+ احکام نمازآیات

 اعمال عبادی سال

ماه رجب

اعمال و مراقبات کامل ماه رجب:لیلة الرغائب،اعتکاف، امّ داوود+ دانلود صوت و متن دعاهابا ترجمه

نمازهای کامل ماه رجب: نماز شب و روز اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم…ایّام البیض…..عید مبعث… تا سی ام رجب

عمل و دعای امّ داوُد+ دانلودمتن و کلیپ   استاد حاج مهدی سماواتی

زیارت امیرامؤمنین علیه السلام در شب و روز عید مبعث با ترجمه+دانلود صوت و متن

ماه شعبان

مراقبات و اعمال کامل ماه شعبان و سخنان پیامبر ص درباره آویختگان به شاخه طوبی و درخت زقوم درروز اول شعبان

مناجات شعبانیه با ترجمه و باصوت مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن

صلوات شعبانیه هنگام ظهر و نیمه شب های ماه شعبان باترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+ دانلود صوت و متن

نمازهای تمام شب‌های ماه شعبان+نمازمخصوص پنجشنبه های ماه شعبان

کاملترین اعمال و مراقبات شب و روز نیمه شعبان+اعمال تکمیلی آن

ماه مبارک رمضان

اعمال و مراقبات ماه مبارک رمضان: اذکار،دعا ها، نمازها با ترجمه +دانلود صوت و متن

اعمال کامل شب و روز اوّل ماه مبارک رمضان+متن و ترجمه و دانلود صوت دعاها

دعای جوشن کبیر با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن

استحباب خواندن دعای جوشن کبیر و دعای جوشن صغیر در روز اوّل ماه رمضان

پاداش خواندن یک آیه از قرآن در ماه رمضان

نمازهای ویژه ماه مبارک رمضان+ ثواب+ نمازهای شبهای قدر

نمازهای مشترک هرشب ماه رمضان

دعای جوشن کبیر با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن

دعای اَبوحَمزه ثُمالی باترجمه ودانلود متن وصوت باصدای مجموعه مداحان منتخب

دعای افتتاح با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+ دانلود صوت و متن

کاملترین دعاهای افطار+آداب و مراقبات افطار+متن و صوت مناجات افطار+ دعای ربنای افطارشجریان+ تواشیح اسماء الحسنای استاد ابوالقاسمی

کاملترین اعمال و دعاهای سحر ماه مبارک رمضان با ترجمه+دانلود صوت باصدای استاد صالحی و موسوی قهار

دعاهای مختصر هر روز ماه رمضان با ترجمه + دانلود متن

دعای حضرت ادریس علیه السلام(چهل اسم ادریسی، اذکار ادریسیه) با إعراب وترجمه+طریقه ختم حاجت هر اسم ادریسی

تسبیحات دهگانه(عشر) هر روز ماه رمضان+دانلود صوت و متن

دعای جوشن کبیر با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن

نمازهای مشترک هرشب ماه رمضان

دعای مجیر با ترجمه با صدای مجموعه مداحان منتخب+دانلود صوت و متن

اعمال و عبادات شبهای قدرو روزهایش +دانلود صوت دعاها و سوره های خاص شب قدر

زیارت امیر المؤمنین علیه السلام در روز شهادتش توسط خضر نبی علیه السلام با ترجمه و دانلود متن

اعمال و دعاهای دهه آخر و جمعه آخر ماه رمضان با ترجمه و دانلود فایل صوتی

زیارت امام حسین علیه السلام در شب عید فطر و قربان باتر جمه و دانلود صوت و متن

دعای وداع شب آخر ماه مبارک رمضان: دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه+ دانلودمتن و صوت مداحان منتخب

اعمال و مراقبات ماه مبارک رمضان: اذکار،دعا ها، نمازها با ترجمه +دانلود صوت و متن

ماه شوال

اعمال کامل و نمازهای شب عیدفطر+ تعقیبات نمازهای شب و روز عید فطر

زیارت امام حسین علیه السلام در شب‌های قدر و روزهای عید فطر و قربان باترجمه و دانلود صوت

ماه ذیقعده

مراقبات روز ۲۳ ذیقعده: روززیارتی حضرت امام رضا علیه السلام+ زیارت مختصر+صلوات خاصه+سلام و صلوات بر حضرت امام رضا علیه السلام

مراقبات و اعمال شب و روز۲۵ ذیقعده یا دحوالارض: نماز و دعای کامل روزدحوالارض+دانلود صوت دعای روز دحوالارض

ماه ذیحجه

مراقبات و اعمال عبادی کامل دهه اول ذیحجه و روز ترویه+نمازشبهای دهه ذیحجه

اعمال و مراقبات کامل شب و روز عرفه و عید قربان+متن زیارت امام حسین علیه السلام درروز عرفه+ زیارتنامه حضرت مسلم ع+زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور

اعمال شب عیدغدیر+نماز دوازده رکعتی شب عید غدیر

اعمال عبادی روزعیدغدیر+ نمازهای ویژه روزعیدغدیر+دعای غدیر

متن کامل زیارت غدیریه امام هادی(ع): سند دفاع ائمه اطهار علیهم السلام از ولایت امیر المومنین علی(ع)+دانلود صوت و متن

ماه محرم

اعمال شب و روز اولّ ماه محرم+ روزه سوم محرم

مراقبات و اعمال کامل شب و روز عاشورا+زیارت وارث+نماز شب و روز عاشورابا خواص استثنایی

ماه صفر

دعای هرروز ماه صفر برای دفع بلا و گرفتاری

دعای هرروز ماه صفر و مقابله با نحوست ماه صفر یا نحسی روزهای دیگر

اعمال عبادی چهارشنبه آخر ماه صفربرای رسیدن به حاجات+ خانه دارشدن

ماه ربیع الاول

اعمال روز هفدهم ربیع الأوّل+نماز روز هفدهم ربیع الأوّل بادعای کامل آن+متن زیارت امیرالمؤمنین ع در روز هفدهم ربیع الاول+زیارت وداع همه زیارات

ماه ربیع الثانی

ماه جمادی الاول

ماه جمادی الثانی

اعمال و مراقبات ماه جمادی الثانی: نماز مهمّ ماه جمادی الثانی

مقالات

شیعه پاسخ می دهد:حقیقت توسل، شفاعت و تبرک درقرآن

مقالات انگلیسی

Shia answers: The truth about trusting in The Glorious God (Resort),  consecration and divine healing as mentioned in Quran

دانلود پی دی اف کتاب شریف کلیات مفاتیح الجنان گلزار نور

مداحی و روضه خوانی

کربلایی حمیدرضاعلیمی
کربلا کربلا کربلا – این دل تنگم عقده ها دارد
(دمام زنی)

عجب رسمیه رسم زمونه-واحد-کربلایی حمید علیمی- دانلودصوت و کلیپ

دانلودنوحه صوتی عمّه بابایم کجاست:کویتی پور+متن نوحه

روضه جانسوز حضرت رقیه(سلام الله علیها) سیّد ذاکر+ ویدئو

دانلود روضه حضرت رقیه باصدای استاد حاج مهدی سماواتی

دانلود مداحی دخترحسین(ع) باصدای کربلایی حسین عینی فرد

دانلود کلیپ یه قلب مبتلا تو این سینه ست کریمی

فاطمیّه: ای فدای اشکهایت اشک میریزم برات- حاج محمودکریمی+ دانلود کلیپ

کلیپ نوحه پیغام کربلا به نجف برد جبرئیل: حاج محمود کریمی+متن نوحه+ دانلود

حب الحسین اجننی دیوونگی کار منه/ شور ترکیبی زیبای کربلایی جواد مقدم و کربلایی میثم استاد آقا+ دانلود

سایت اینترنتی گلزارنور

https://golzarenoor.ir

به این پست امتیاز دهید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

Admin

این مطلب توسط ارسال شده است.

نظرات و ارسال نظر